آینه جم؛ سخنگوی شورای اسلامی استان بوشهر گفت: قطعا استاندار تصمیمی به ضرر شهرستان جم نمی گیرد.

IMG-20rterter150607-WA0002.jpg

محمدباقر رفیعی پور در گفتگو با خبرنگار آینه جم در پاسخ به سوال که آیا فرماندار جم به شهرستان دیگر منتقل می شود و شوراها چه پیگیری داشتند بیان داشت: در بحث جابه جایی فرماندار شهرستان جم، نگرانی هایی بین آحاد جامعه شهرستان و شورای های اسلامی ایجاد شده است که منطقی به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه شهرستان جم از حیث عقب ماندن از حرکت توسعه ای کشور و شهرستان های دیگر و به دلیل آن که طرح های کلان و مورد مطالبه شهرستان جم در حوزه های مختلف، متاسفانه دارای ردیف بودجه ای ملی نیستند و غالبا متکی به حوزه نفت و یا اعتبارات استانی و ارتباط مستقیمی با پیگیری های مسئولان شهرستانی به ویژه فرماندار دارد افزود: سابقه حضور فرمانداران شهرستان جم را باید به فراخور جدیت در پیگیری خارج از شهرستان و توفیقات حاصل، مورد ارزیابی قرار داد.

رفیعی پور افزود: حضور جناب نادری و تعامل سازنده تمام مجموعه ها در شهرستان، بستر مناسب جهت استیفای حقوق و خواسته های بر زمین مانده که ریشه در پیدایش تمدن جم دارند و در حال نابودی و اضمحلال هستند بسیار تاثیرگذار بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی استان بوشهر ادامه داد: فرماندار در این یک سال فعالیت خود در زمینه های آب شرب، کشاورزی، اشتغال، فرهنگ و ادبیات و تعامل سازنده با صنایع نفت و گاز منطقه، اقدامات بسیار خوبی داشته است.

رفیعی پور ادامه داد: صنایع منطقه آسیب هایی به شهرستان داشته اند و همچنین مردم نیز مطالبات و دغدغه هایی دارند که نادری در این زمینه گام های خوبی برداشته است.

وی با بیان اینکه انتصاب جناب نادری فرماندار محترم پس از یک سال تاخیر از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید انجام شد افزود: قول های استاندار محترم جناب دکتر سالاری درحساسیت انتخاب فرماندار جم به فراخور نوع مشکلات و مطالبه گری مردم شریف شهرستان جم جای تقدیر دارد.

سخنگوی شورای اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه با حاصل حضور جناب نادری پس از یک سال از انتصاب، آرامش اجتماعی و همگرایی در شهرستان است تصریح کرد: بارقه های امید در پیگیری ها و جدیت در حل آن فراهم نموده است که یکی از دلایل مسلم، عدم توفیقات زیر ساختی مورد مطالبه عدم ثبات مدیریتی در فرمانداری شهرستان که فرمان داری و سکان داری آن در حرکت توسعه ای بسیار مهم به نظر می رسد.

رفیعی پور افزود: اقدامات به عمل آمده در ظرف یک سال گذشته در شهرستان جم بسیار چشم گیر بوده است که آن را باید با استمرار ثبات مدیریتی و همگرایی حاصل شده از مدیریت بسیار خوب جناب نادری در راس شهرستان جست و تهدید این حرکت به طور قطع و یقین، جابه جایی و تغییر فرماندار است چرا که زمان برای شناخت مشکلات و مطالبات مردمان محجوب و با فرهنگ جم که علی رغم پیگیری ولی همچنان بر زمین مانده است و از آن حیث زمان بسان کیمیاست برای شهرستانی که دور از مرکز واقع شده است و سال های قبل، توجه کافی در زیر ساخت ها نشده است و از ردیف های بودجه ملی تاکنون ارتزاقی نداشته است.

رفیعی پور با اظهار اینکه عزم شهرستانی و استانی در راستای ادامه فعالیت نادری در مدیریت ارشد شهرستان شکل گرفته است افزود: در جلساتی که با استاندار محترم داشتیم حساسیت آن بزرگوار در عنایت ویژه به شهرستان قابل تقدیر بود و دغدغه ایشان در سفر ریاست محترم جمهوری جناب دکتر روحانی و مصوبات سفر، بهترین سند در این حمایت و عنایت است که اسباب رضایتمندی بی شائبه را فراهم نموده اند جای تقدیر و امتنان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: تغییر و جابجایی مدیریت یک روال یا حتی اصل پذیرفته شده است اما ثبات متعارف مدیریتی در پیاده نمودن برنامه ها بسیار مهم تر از تغییر و جابه جایی است آن هم اگر تغییر در طول باشد.

سخنگوی شورای اسلامی استان بوشهر گفت: پیگیری های جدی در موضوع عدم تغییر فرماندار شهرستان داشته ایم و دغدغه جدی از این موضوع به سمع و نظر مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار محترم جناب دکتر سالاری در ملاقات روز گذشته عرضه داشتیم.

رفیعی پور افزود: ضمن احترام به حقوق مدیریتی ایشان، دغدغه جدی و نارضایتی عموم مردمان دیار فرهنگ و ادب که محبت شان به نظام و انقلاب اسلامی و حمایتشان از استاندار محترم و دولت در راستای شعار سال همزبانی و همدلی ملت و دولت ثابت شده است را تبیین نمودیم و با شناختی که از ایشان داریم و توضیحات آن استاندار محترم که هنوز تصمیم گیری نهایی نشده است مقرر گردید خواسته مردم و شوراهای اسلامی لحاظ گردد.

محمدباقر رفیعی پور ادامه داد: همچنین در تماس با جناب حقیقی معاون محترم سیاسی استاندار و با تماس و دیدار با مدیرکل های زیر مجموعه آن معاونت، دغدغه و نگرانی مردم مطرح کردیم.

سخنگوی شورای اسلامی استان بوشهر بیان داشت: هر چند ضرورت و مهم بودن شهرستان عسلویه، استاندار محترم را بر آن داشته است از نیروهای توانمند و با کارنامه درخشان جهت تصدی آن فرمانداری استفاده شود که اهمیت این موضوع بر همگان آشکار است.

رفیعی پور گفت: با تدبیر استاندار محترم که در شناسایی نیرو های کارآمد دارای توفیقات خوبی هستند قطعا فرمانداری توانمند و بومی دیگری به استان و شهرستان سراسر مهر عسلویه در صورت تصمیم به تغییر، معرفی خواهد نمود.

محمدباقر رفیعی پور در پایان تاکید کرد: به مردم شریف شهرستان اطمینان خواهیم داد با شناختی که از مجموعه استانداری بوشهر و شخص جناب دکتر سالاری داریم تصمیمی به ضرر شهرستان نخواهند گرفت و همه جوانب موضوع قطعا دیده می شود و به یاری خدا، آقای نادری به فعالیت خود در مدیریت ارشد شهرستان جم ادامه خواهند داد.

[کد خبر:AJ4610]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # رضایی 1394-03-17 11:28
جناب نادری به عسلویه منتقل می شود شک نکنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب