به گزارش آینه جم:رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به پایتخت انرژی کشور ضمن بازدید از فازهای در دست اجرای پارس جنوبی در نشست مشترک با مدیران صنعت نفت ،استاندار بوشهر و مجمع نمایندگان استان بوشهر شرکت نمود.

منطقه ویژه پارس در این نشست که پس از بازدید هوایی و زمینی رئیس مجلس شورای اسلامی از فازهای 12 ، 15و16، 17 و 18 پارس جنوبی برگزار گردید وزیر نفت در با خیر مقدم گویی به رئیس مجلس شورای اسلامی به تشریح جایگاه صنعت نفت در رشد و توسعه اقتصادی ایران اسلامی پرداخت.

وزیر نفت در این نشست سپس با تشریح ضرورت توجه و عزم ملی جهت اتمام فازهای پارس جنوبی  گفت:به سرانجام رسیدن فازهای اولویت نخست پارس جنوبی برای تامین گاز کشور "حکم نان شب" دارند،

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران  نیز در این نشست با اشاره به درآمدزایی مستقیم بیش از 235 میلیارد دلاری از محل توسعه پارس جنوبی تا پایان سال 92 گفت: کل ارزش تولیدات یک فاز استاندارد پارس جنوبی سالانه 3.8 میلیارد دلار است.

مهندس رکن الدین جوادی افزود: با اشاره به تولید 12 میلیارد مترمکعبی گاز در سال 81 از پارس جنوبی گفت: در سال گذشته تولید سالانه از این میدان به 92 میلیارد مترمکعب رسید و انتظار می رود تا پایان امسال نیز این تولید به بیش از 100 میلیارد مترمکعب برسد.

در ادامه این نشست مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز با بیان برخی زیرساخت های ایجاد شده در این منطقه عظیم صنعتی و اقتصادی گفت: فرودگاه بین المللی خلیج فارس ، مجتمع بندری پارس ، بزرگراهها و تاسیسات ایجاد شده از مهمترین زیرساخت های مناسب در این منطقه می باشد که شرایط را جهت حضور سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ داخلی و خارجی در این منطقه فراهم ساخته است.

مهندس یوسفی با اشاره به جایگاه منطقه ویژه پارس در بیان مناطق آزاد و ویژه جهان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم فعالیت ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته در این منطقه و همچنین وجود ذخایر عظیم نفت و گازی این منطقه را دارای اهمیت خاصی کرده است که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته همراه با سند چشم انداز ایران اسلامی در افق 1404 امیدواریم این منطقه به جایگاه برتر در بین مناطق آزاد و ویژه خاورمیانه ارتقاء یابد.

سفر لاریجانی به عسلویه

سفر لاریجانی به عسلویه

سفر لاریجانی به عسلویه

سفر لاریجانی به عسلویه

سفر لاریجانی به عسلویه

سفر لاریجانی به عسلویه

سفر لاریجانی به عسلویه

سفر لاریجانی به عسلویه

سفر لاریجانی به عسلویه 

سفر لاریجانی به عسلویه  

سفر لاریجانی به عسلویه

عکس : اسماعیل زارع

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از پارس جنوبی بعد از ظهر چهارشنبه وارد فرودگاه خلیج فارس عسلویه شد.












































































[کد خبر:AJ2748]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب