فرماندار جم با بیان اینکه منطقه ویژه پارس نگاه ویژه‌ای به محیط پیرامون دارد، گفت: تعامل مثبت و منطقی با نفت و گاز توسعه شهرستان را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش آینه جم؛ عبداله نادری در نشست شورای اداری شهرستان جم با تبریک به مناسبت فرا رسیدن بهمن، ماه پیروزی بزرگ مردم ایران گفت: همه باید تلاش کنند این دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی با شکوه‌تر از همیشه برگزار شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های بزرگ ایران اسلامی در سال‌های پس از انقلاب، تلاش و همت مردم و مسئولان را عامل اصلی در استمرار پیشرفت و توسعه کشور دانست و افزود: مسئولین در نظام جمهوری اسلامی خادمان مردم هستند و باید با عزم همگانی و مدیریت جهادی برای حل مشکلات و افزایش رفاه اجتماعی تلاش کنند.

نادری در ادامه به شرایط خاص شهرستان جم پرداخت و افزود: شهرستان جم به دلیل میزبانی و مجاورت شرکت های بزرگ گازی پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه را داراست و از این پتانسیل باید به نحو شایسته بهره برد.

توسعه از رهگذر گفتمان تقابل با نفت حاصل نمی‌شود

نماینده عالی دولت در شهرستان جم، میزبانی خوب کارکنان و خانواده های نفت و گاز را نشان از نگاه تعاملی مردم شهرستان به نفت و گاز دانست و خاطرنشان ساخت: این نگاه تعاملی در دولت تدبیر و امید به نحو بسیار چشمگیری افزایش پیدا کرده است و می‌تواند نویدبخش آینده‌ای بسیار روشن برای مردم و نفت و گاز باشد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه از رهگذر گفتمان تقابل با نفت حاصل نمی‌شود، از مردم و مسئولین خواست در راستای تقویت همکاری‌ها، تعامل هر چه بیشتر با مجموعه‌های نفت و گاز را مد نظر قرار دهند.

همکاری خوب نفت و گاز با شهرستان جم

عبداله نادری با اشاره به همکاری خوب نفت و گاز با شهرستان جم گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تعاملات خوبی میان مجموعه نفت و گاز و شهرستان ایجاد شده که تصویب اعتبار 157 میلیارد تومانی برای اجرای طرح آبخیزداری و انتقال آب از دریا به شهرستان از نتایج مهم این تعامل است.

وی اصلاح و بهسازی مسیر جم به ریز را نیز یکی دیگر از تعهدات نفت برشمرد و اضافه کرد: با نظر مساعد وزیر محترم نفت، هم اکنون مطالعه مسیر خطرناک جم به ریز توسط مشاور طرح آغاز شده که انتظار می رود تا قبل از پایان سال و یا نهایتا ابتدای سال آینده شاهد اجرای فاز اول مسیر باشیم.

نادری ادامه داد: بر این مبنا، فاز اول طرح، شامل مطالعه و اجرای مسیر بازگشایی شده ی جدید از بلوار ورودی شهر جم تا روستای بابامبارکی خواهد بود که باعث کاهش 2500 متری مسیر و نیز حذف پیچ های خطرناک در مسیر قبل خواهد شد.

مدیر عامل منطقه ویژه پارس نگاه بسیار خوبی به محیط پیرامون دارد

فرماندار جم به موضوع اصلاح و تعریض مسیر خطرناک اکبرآباد به علی آباد نیز اشاره کرد و افزود: این مسیر نیز یکی از مسیرهایی بود که در سال های قبل توجهی به آن نشده و بعضا موجب حوادث فوتی نیز شده بود که برای اولین بار با همکاری خوب منطقه عملیاتی نار و کنگان و کمک راه و شهرسازی و شوراها شاهد اصلاح و بهسازی مسیر بودیم.

نادری به موضوع تعامل صورت گرفته با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز اشاره کرد و افزود: مدیر عامل منطقه ویژه نگاه بسیار خوبی به محیط پیرامون دارد و تاکنون کمک های خوبی نیز در این راستا به شهرستان جم شده است.

اجرای طرح نخبه‌پروری جم توسط منطقه ویژه پارس

وی افزود: تامین اعتبار برای احداث سه مدرسه در شهرستان جم، اختصاص 450 میلیون تومان اعتبار برای احداث سه زمین چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان و ورود جدی به موضوع نخبه‌پروری و توانمندسازی نیروی انسانی با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرستان و منطقه ویژه در راستای ارتقای علمی دانش آموزان نخبه را از نتایج تعاملات مثبت شهرستان و منطقه ویژه دانست.

عبداله نادری هم چنین تامین اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون تومانی برای احداث مدرسه در شهر جم را از دیگر اقدامات مثبتی دانست که در تعامل با شرکت های پتروشیمی حاصل شده است.

نادری اضافه کرد: البته این شروع کار است و قطعا تلاش ها و همکاری ها را برای توسعه ی هر چه بیشتر شهرستان ادامه خواهیم داد.

تصاویر: سایت آتیه

 

 

 

 

[کد خبر:AJ2805]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب