آینه جم:صبح امروز (سه شنبه) با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، رسما اسماعیل تبادار به عنوان مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور معرفی شد.

به گزارش «آینه جم:»؛ تبادار که متولد شهرستان گناوه می باشد، از سال 81 تا 84 استاندار بوشهر بود، ضمن اینکه سوابقی نظیر معاونت عمرانی استانداری های فارس و بوشهر و معاونت برنامه ریزی استانداری گیلان را در کارنامه دارد.

 خلیج فارس نوشت:از آئین معارفه اسماعیل تبادار به عنوان رییس شرکت فرودگاههای کشور که در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد، در ادامه می خوانید:

اسماعیل تبادار:

اکثر فرودگاههای کشور اقتصادی نیست

 
مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه اكثر فرودگاه‌هاي كشور اقتصادي نيست، افزود: جذب سرمايه‌گذاران متخصص و حرفه‌ ای در این عرصه را با جدیت دنبال می‌کنم.

اسماعيل تبادار در مراسم معارفه اش به‌عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جدید شرکت فرودگا‌ه‌های کشور با بیان اینکه در صنعت حمل‌ونقل هوایی ایمنی محوری‌ترین مقوله است، از آن به‌عنوان عنصر اصلی و اساسی یاد کرد که باید با برنامه‌ریزی مناسب و تخصیص اعتبارات لازم برای تامین تجهیزات استاندارد، در جهت ارتقای آن حرکت کرد.

تبادار افزود: به لحاظ وسعت کشور و جایگاه ایران در شاهراه هوایی، نیازمند توسعه صنعت هوایی می باشیم که این مهم با بهره‌گیری از نیروی متخصص و کارآمد باید دنبال شود.


وی اولین قدم خود در شرکت فرودگاه‌ها را تشکیل کارگروهی برای وارسی فرودگاه مهرآباد برای سامان‌بخشی به آن عنوان کرد.

تبادار همچنین بر بهره‌گیری از مشورت و کار جمعی تاکید کرد و با بیان اینکه اكثر فرودگاه‌هاي كشور اقتصادي نيست، افزود: جذب سرمايه‌گذاران متخصص و حرفه‌یی در این عرصه را با جدیت دنبال می‌کنم.

وي از توسعه منابع انسانی به عنوان با ارزش ترین‌ و مهم‌ترین مقوله یاد کرد و گفت: توجه به وضعيت معيشت و رفاه كاركنان باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور فراهم‌کردن امنیت در فرودگاه‌ها را در راستای ایمنی مسافران مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: با هماهنگی و تعامل بیش از پیش، آسایش و رفاه مردم در فرودگاهها فراهم خواهیم کرد.

وزیر راه:

راه اندازی تاکسی هوایی در فرودگاههای کوچک

وزیر راه‌وشهرسازی نیز با تاکید بر رفاه، امنیت و ایمنی شهروندان در فرودگاه‌ها، خواستار بازنگری در فرایند اجرای امور در فرودگاه‌ها شد.

عباس آخوندی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت فروگاه‌‌های کشور با اشاره به سهم اندک حمل‌و‌نقل هوایی در میان دیگر شقوق حمل‌ونقل اظهار داشت: با وجود این سهم اندک، اما این صنعت در سطح بین‌المللی به‌ویژه در توسعه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

آخوندی از فرودگاه‌ به‌عنوان پیشانی کشورها یاد کرد و گفت: در همه دنیا تلاش می‌شود تا فرودگاه‌ها فضای باشکوه و شایسته‌ ای داشته باشند و در ایران نیز دست‌اندرکاران در مقاطع مختف تلاش‌های بسیاری را متقبل شده‌اند.


وی با بیان اینکه زمانی ایران پنجمین خط هوایی جهان محسوب می‌شد، خاطرنشان کرد: بسیاری تلاش داشتند که صنعت حمل‌ونقل هوایی را در ایران زمین‌گیر کنند اما با تلاش دست‌اندرکاران و متخصصان، این صنعت حیات خود را در جنگ، پس از جنگ و تحریم ادامه داد و همچنان برای توسعه و آبادانی این کشور تلاش می‌کند.

وزیر راه‌وشهرسازی توجه به منابع انسانی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه فرودگاه‌ها باید با دانش روز حرکت کنند، آموزش نیروی انسانی و برخورداری از نیروی کارآمد را یکی از اصول رقابتی عنوان کرد.

وی از فرودگاه امام خمینی(ره) به‌عنوان یکی از اهداف اصلی توسعه صنعت هوانوردی یاد کرد و افزود: خوشبختانه شرکت شهر فرودگاهی به تصویب دولت رسیده و به شواری نگهبان ارسال شده که امیدوارم با جذب سرمایه‌گذار بتوانیم برنامه‌های خود را در این بخش پیش ببریم.

عباس آخوندی با تاكيد بر اينكه تمام فرايندهاي فرودگاهي بايد بازنگري شود، تصريح كرد:
مدتها است به اين نتيجه رسيده ام كه تمام فرايندهاي فرودگاه را يك بار از منظر شهروندان بازنگري كنيم.

وی افزود: برخي فرايندهاي فرودگاهي در مكان هاي مختلف به صورت متفاوت اجرا مي شود كه لازم است با الگوگيري از يكديگر اصلاح لازم صورت گيرد.

وزير راه و شهرسازي همچنین با بیان اینکه 13 ميليون مسافر با شرايط سخت در فرودگاه مهرآباد جابجا مي شود كه لازم است نسبت به ارتقاء كارايي اين فرودگاه تلاش جدي صورت گيرد، تصريح كرد:
در دو هفته گذشته از طريق ترمينال 4 فرودگاه مهرآباد به سفر رفتم و به عنوان وزير احساس شرمندگي كردم. البته حتما دوستان تمام تلاش و زحمات را كشيده اند اما نياز حمايت هاي بيشتر از مديران بالاتر و هماهنگي بين دستگاه هاي ديگر دارند. عدم دسترسي به مترو، پاركينگ و ديگر موارد نياز به بازنگري اساسي دارد.

 آخوندی با تاکید بر اینکه موفقيت هر دولتي را مي توان با شاخص افزايش رفاه شهروندان سنجيد، ادامه داد: در فرودگاه از منظر يك شهروند ايراني و يا خارجي بايد نگاه كنيم و رفاه شامل فرايندهاي جزئي از جمله سرويس هاي بهداشتي تا فرايندهاي كلي شامل ورود و خروج و ترافيك و هرچيز كه به رفاه مسافر و شهروندان اثر مي گذارد مهم است.

وي خبر داد: اقتصادي كردن فرودگاه هاي كوچك از طريق بكارگيري تاكسي هوايي پيشنهاد شده است اما نياز به ارزيابي دقيق دارد.

مدیرعامل سابق فرودگاهها:

فرودگاه‌ها محوری‌ترین نقطه اقتصادی هر منطقه است


مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور نیز گفت: فرودگاه نقش مهمی در رونق اقتصادي و گردشگري، رشد GDP و جذب سرمایه‌گذار و رشد و تعالی منطقه دارد و به‌ یقین غفلت از آن آثار سوئی به‌همراه خواهد داشت.

محمود رسولي‌نژاد در مراسم توديع خود با اشاره به تاسیس شركت فرودگاه‌ها در سال 1370، دو ماموریت اساسی این شرکت را مدیریت و راهبری همه فرودگاه‌های بزرگ و مهم کشور و ارائه سرویس ناوبری در آسمان ایران عنوان کرد و افزود: مدیریت و راهبری فرودگاه‌ها به‌طور متمرکز یکی از مشکل‌ترین مشاغل محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: در راستای رسالت شرکت فرودگاه‌ها، تلاش بسیاری برای ارائه سرویس منطبق بر استانداردهای جهانی و حتی برتر از کشورهای منطقه شده است.

رسولی‌نژاد از نیروی انسانی زبده، متخصص و کارآزموده به‌عنوان سرمایه اصلی شرکت فرودگاه‌ها یاد کرد که در طول سال‌های گذشته افتخارات بسیاری را برای این شرکت رقم زده‌اند.

رسولي‌نژاد با اشاره به سهم 12.5 درصدی شرکت فرودگاه‌ها در نیروی انسانی وزارت راه‌و شهرسازی گفت: از 67 هزار کارمند شاغل در حوزه راه‌وشهرسازی، 8200 کارمند متعلق به شرکت فرودگاه‌ها است.

وی از فرودگاه به‌عنوان سمبل هوانوردي یاد کرد و گفت: پرواز، ایرلاین‌ها و هواپیمایی از دیدگاه مسافر در هیبت فرودگاه ظاهر می‌شود و از این رو ما موظف هستیم حتی در فرودگاه‌های فاقد پرواز نیروی انسانی آماده داشته باشیم.

وی ایجاد کارگروه و کمیته‌ در بخش‌های مختلف را نقطه عطف کارنامه خود عنوان کرد و گفت: در این راستا كميته‌هاي مقابله با تحريم، كميته تحول اداري، وصول مطالبات، تدوين و عملياتي نمودنDCS ، شوراي فرهنگي، شوراي عالي ايمني فرودگاه‌ها و کمیته جذب و استخدام تشکیل شد.

وی با اشاره به انجام 132 سفر به فرودگاه‌ها طی مدت مسئولیتش گفت: در این مدت و با توجه به بضاعت شرکت فرودگاه‌ها 500 پروژه عمرانی اجرا، افتتاح و بهره‌برداری شد.

رسولی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، برنامه‌ریزی برای افزایش پروازهای عبوری در راستای اقتصاد رقابتی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه افزایش این پروازها به‌معنی امنیت آسمان ایران است، اظهار امیدواری کرد: در سال آتی با رشد 18 درصدی پروازهای عبوری و به تبع آن رشد اقتصادی در این زمینه روبرو باشیم.

به گفته وی متوسط پروازهاي عبوري در سال گذشته 465 هزار پرواز بوده است.

رسولی‌نژاد در پایان خواستار ایجاد مدیریت یکپارچه در فرودگاه‌ها شد و گفت: وجود 14 دستگاه اجرایی مدیریت فرودگاهی را سخت می‌کند.

در پایان این مراسم، وزیر راه و شهرسازی حکم اسماعیل تبادار به عنوان مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور را به وی تقدیم کرد، ضمن اینکه از تلاش های 4 ساله رسولی نژاد در این سمت با اهدا لوح سپاس تشکر شد.







 

 

 




[کد خبر:AJ2931]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب