آینه جم:دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر گفت: با توجه به گزارش های دریافتی مبنی بر انجام برخی مسایل غیر شرعی در آیین بزرگداشت روز بوشهر، شهردار، رییس شورای اسلامی شهر و مدیر روابط عمومی شهرداری بوشهر برای ارایه برخی توضیحات پیرامون موارد مطرح شده به دادسرا احضار شدند.


به گزارش آینه جم:علی حسن پور افزود: با توجه به گزارش های دریافتی مبنی بر رعایت نشدن مسایل شرعی در زمان برگزاری آیین روز بوشهر افراد یادشده به دادسرا احضار شده اند و موضوع از طریق دادستان عمومی دردست رسیدگی است.

وی اضافه کرد: هنوز هیچ چیزی احراز نشده، موضوع در حد برخی اظهارات افراد است که این افراد در مظان اتهام قرار گرفته اند و برای بررسی صحت وسقم موارد باید تحقیقات کامل شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر اضافه کرد: همچنین در باره انجام برخی هزینه ها برای برگزاری این آیین نیز شبهاتی مطرح شده است که مسوولان احضار شده باید در این زمینه شفاف سازی کنند.

حسن پور در گفتگو با ایرنا ادامه داد: دستگاه قضایی وامدار هیچ گروه و جریان سیاسی نیست و به طور مستقل و بر منبای قانون وارد این قضیه شده است و اگر تخلف احتمالی احراز شود با متخلفان برخورد خواهد شد و درصورت عدم اثبات هیچ اقدامی انجام نخواهد شد.

18 اسفند روز تاسیس مدرسه سعادت بوشهر به نام روز بوشهر نام گذاری شده است.

برخی سایت های اینترنتی فیلمی از کنسرت موسیقی روز بوشهر پخش کردند که در جریان برگزاری این کنسرت حرکات مغایر با شرع مفدس اسلام از سوی برخی رخ داده است.

در پی پخش این فیلم برخی روحانیون و تشکل های دینی مذهبی و حوزه های علیمه استان بوشهر با صدور بیانیه ها و مصاحبه هایی خواستار واکنش مردم به حواشی بر برنامه های بزرگداشت روز بوشهر شدند.

همچنین امامان جمعه شهرهای استان بوشهر نیز در روز جمعه هفته گذشته بخشی از خطبه های خود را به انتقاد به حواشی برنامه موسیقی روز بوشهر اختصاص دادند و نماز گذاران جمعه نیز پس نماز در اعتراض به این حواشی تجمع و راهپیمایی کردند. 

 

 

 

[کد خبر:AJ2952]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب