آینه جم:حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا در راس همه امورات است.

 

به گزارش خبرنگار آینه جم:وی با بیان اینکه نماز جمعه همانند دژ محکمی است که بسیاری از توطئه‌های دشمن چه در هشت سال دفاع مقدس و چه الان را خنثی کرده و باید این سنگر را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: از سال 1384 که نماز جمعه در شهرستان جم برگزار می‌شود مردم شهرستان استقبال بسیار خوبی داشته‌اند ولی متاسفانه با کمبود جا برای نمازگزاران در این مکان مواجه هستیم.

وعده ساخت مصلی جم هیچ‌گاه عملی نشد

وی با بیان اینکه از ابتدا قول احداث مصلای نماز جمعه داده شد اما هیچ گاه اجرایی نشد، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان جم علاقمند به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری و نماز جمعه هستند و اینها را از نعمت‌های خدادادی می‌شمارند و این مردم میزبان صنایع بزرگ نفت و گاز بوده و نیازمند مصلایی در شان خود هستند

گنجی در بخش دیگی از خطبه‌ها با تبریک فرا رسیدن عید فطر  افزود: همانطور که در ماه مبارک رمضان پرهیزکاری و تقوا و صله رحم انجام می‌دادیم بعد از ماه مبارک رمضان نیز باید این کارها را ادامه دهیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان جم از تجمل‌گرایی در ازدواج جوانان انتقاد کرد و گفت: برای ازدواج جوانان سخت نگیریم.

گنجی همچنین از بالا رفتن سن ازدواج و افزایش جوانان مجرد گلایه کرد و اظهار داشت: باید دستورات اسلام و سفارشات پیامبر (ص) در آغاز زندگی را به کار ببریم.

امام جمعه جم گفت: زکات فطریه موجب برکت می‌شود پس همه قبل از عید فطر سعی در انجام این فرضیه الهی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از سوء ظن‌ها گناه است افزود: بعد از ماه مبارک رمضان تلاش کنیم صفا، صمیمیت و  همدلی را برقرار کنیم.

امام جمعه جم در بخش پایانی به اهمیت روز قدس اشاره کرد و یادآور شد: روز قدس به فرمایش امام (ره)روز اسلام است و روز وحدت و همدلی امت اسلام است.

گنجی تصریح کرد: رمضان امسال بر امت مسلمان سخت گذشت و بمباران باریکه غزه، نسل کشی  فلسطینیان، شهادت بیش از 800 نفر، مجروح شدن بیش از 5 هزار نفر، تخریب بیمارستان‌ها و مدارس گوشه‌ای از جنایات رژیم جعلی و شوم صهیونیستی بود.

انتقاد از مجامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر

وی از سکوت مجامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر انتقاد کرد و گفت: مردم شهرستان جم همچون ملت مسلمان ایران برای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب و امام (ره)، حمایت از قدس شریف و قبله اول مسلمانان، انتفاضه فلسطین و انزجار از صهیونیست حضور پرصلابتی در روز قدس دارد.

لازم به ذکر از بعد از نماز جمعه راهپیمایی مردم شهرستان جم صورت گرفت و مردم روزه‌دار شهرستان جم نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و صهیونیست‌ها فریاد زدند.

 

[کد خبر:AJ2516]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب