آینه جم:معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای تسریع در عملیات اجرایی خط انتقال و آبرسانی شهرستان جم مذاکراتی با قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده که با اجرای آن مشکل آب این شهرستان هم برطرف می‌شود.


 
به گزارش خبرنگار آینه جم؛ حمید رضا جانباز در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه شرکت آبفا، آب تولیدی تاسیسات شیرین‌کن‌ها را به صورت تضمینی خریداری می‌کند اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب کشور با مشارکت بخش خصوصی طرح‌های آب شیرین کن در دست اجرا دارد و آب تولیدی تاسیسات آب شیرین کن در سراسر کشور به صورت تضمینی خریداری می‌کند.
 
وی، با اشاره به اینکه اجرای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر برنامه‌ریزی بلند مدت شده است گفت:  برای تامین آب شرب و آشامیدنی استان بوشهر با مشارکت بخش خصوصی تاسیسات آب شیرین کن در نقاط مختلف استان بوشهر اجرایی شده است.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: شرکت آبفا کشور و استانداری بوشهر با تامین اعتبار مناسب جهت کمک به پایداری خط آبرسانی کوثر، عملیات ایجاد ایستگاه پمپاژ آب تا سه راهی آبطویل اجرایی می کند.
 
جانباز با اشاره به اینکه باید مطالعات سیستم فاضلاب شهر چغادک توسط شرکت آب و فاضلاب استان صورت پذیرد، گفت:  عملیاتی کردن مطالعات طرح فاضلاب چغادک، اصلاح و حل نشستی آب شهرستان‌های گناوه و دیلم از جمله اولویت‌های ما در سال آینده است.
 
وی با بیان اینکه مطالعه و عملیات  طرح فاضلاب چغادک از سه راهی عالیشهر توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: مطالعه و اجرای شبکه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر نیز با سیستم وکیوم توسط شرکت آبفا استان صورت  می‌گیرد که برای حل این مشکل اعتبار لازم تخصیص می‌یابد.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: برای تسریع در عملیات اجرایی خط انتقال و آبرسانی شهرستان جم مذاکراتی با قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده که با اجرای آن مشکل آب این شهرستان هم برطرف می‌شود.
 
جانبازاز اجرای طرح فاضلاب در شهرهای ساحلی کشور خبرداد و افزود: هم اکنون 17 طرح جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای ساحلی کشور در حال اجرا است که از محل تبصره 3 بودجه با مشارکت اعتبارات استانی تکمیل می‌شود.
 
وی با تاکید بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام فاضلاب در کشور افزود:  در حال حاضر 270 طرح فاضلاب در سطح کشور داریم که تا به بهره برداری نرسند نمی‌توانیم طرحهای جدید در دستور کار قرار دهیم.
 
معاون عمرانی استاندار بوشهر در این نشست اظهار کرد: در گناوه ورود فاضلاب به دریا یکی ازمهم‌ترین مشکل دفع فاضلاب است، که مشکلات زیست محیطی دراین منطقه به دنبال دارد و باید در اجرای طرح تکمیل فاضلاب گناوه شتاب گیرد.
 
شاهپور رستمی مستقل کردن خطوط انتقال آب  شهرهای استان را از اولویت‌های استان دانست وگفت:  با تفکیک کردن این خطوط انتقال، ایستگاه پمپاژ شبانکاره عملیاتی می‌شود.
 
وی تصریح کرد: شبکه فاضلاب شهر چغادک از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و هنوز سیستمی برای آن طراحی نشده و کانال‌های آن حکم دفع آب‌های سطحی و فاضلاب خانگی دارند.
 
رستمی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت خطوط آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر بسیار فرسوده و میزان مصرف آب مشترکان بالا است.

[کد خبر:AJ2527]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب