مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: شتاب صنعتی در منطقه ویژه پارس نیازمند نقشه راه در امور فرهنگی است.

 

به گزارش خبرنگار آینه جم، مهدی یوسفی در نشست با مسئولان فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق بسیار مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور است که بخش عمده گاز کشور در این منطقه تولید می‌شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، افزود: این تفاهم‌نامه برای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه منعقده میان وزرای نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح منطقه منعقد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: در منطقه ویژه پارس شاهد شتاب صنعتی هستیم که این شتاب صنعتی و تبعات طبیعی آن مستلزم وجود نقشه راه در امور فرهنگی است.

توسعه فرهنگی و اقتصادی در منطقه ویژه پارس

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، بیان داشت: همه ما وظیفه داریم که در عرصه فرهنگی و اقتصادی با تمام توان تلاش کنیم و برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

یوسفی تاکید کرد: توسعه محیط پیرامونی یکی از اهدف بسیار مهم ما در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که بخش فرهنگی به عنوان یکی از مهمترین سرفصل‌های این توسعه پیرامونی مطرح است.

لازم به ذکر است که بر اساس تفاهم نامه یاد شده مقرر شده است امورات فرهنگی و هنری در مناسبت‌های مختلف با هماهنگی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با استفاده از پتانسیل بالای موجود در استان مدیریت و راهبری شود.

حمیده ماحوزی صبح پنجشنبه در آئین امضای تفاهمنامه مشترک همکاری سازمان منطقه ویژه پارس با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به اهمیت منطقه ویژه پارس در سطح ملی اشاره کرد و بیان داشت: این منطقه یک ظرفیت بسیار خوب برای استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره بر لزوم پشتیبانی و حمایت از صنعت نفت تاکید دارند و ما نیز باید در این زمینه تلاش کنیم و از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم.

ماحوزی به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق صنعتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آمادگی داریم که در زمینه مسائل فرهنگی و بنا بر وظیفه ذاتی خود از وزارت نفت در استان بوشهر پشتیبانی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: تفاهم مشترک همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه این برنامه‌ها داشته باشد.

لازم به ذکر است که بر اساس تفاهم نامه یاد شده مقرر شده است امورات فرهنگی و هنری در مناسبت‌های مختلف با هماهنگی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با استفاده از پتانسیل بالای موجود در استان مدیریت و راهبری شود./مهر

[کد خبر:AJ3228]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب