فرماندار جم پس از بازديد از مسير ريز به دژگاهراهي روستاي دولت آباد در شهرستان فراشبند شدند تا طبق برنامه از پيش تعيين شده با فرماندار فراشبند و بخشدار دهرم ديدار و گفتگو كنند.

 

به گزارش آینه جم ، ریزپاد نوشت  صبح یکشنبه،فرماندار جم به همراه رئيس اداره راه و ترابري شهرستان، شهردار و شوراههاي شهر ريز پس از بازديد از مسير ريز به دژگاه ، راهي روستاي دولت آباد در شهرستان فراشبند شدند تا طبق برنامه از پيش تعيين شده با فرماندار فراشبند و بخشدار دهرم ديدار و گفتگو كنند.

 

اين ديدار كه به منظوررسيدن به زمینه‌های مشترک همكاري در جهت اجرايي كردن پروژه  راه ريز به دژگاه صورت گرفت ، حاج محمد حيدري به عنوان سرمايه گذار خصوصي بخش ريز فرماندار جم را همراهي ميكرد.

 

حاج محمد حيدري  جهت توسعه منطقه مصمم است در صورت حمايت فرماندارن و استانداران فارس و بوشهر با قدرت وارد اين پروژه گردد. اين سرمايه گذار كه در دولت قبل نيز آمادگي خود را جهت محور ريز – سرچشمه – باغان اعلام نموده بود و در حالي كه با  ماشين آلات و تجهيزات خود عمليات اجرايي اين محور را آغاز كرد، عدم تخصيص اعتبار لازم از سوي استانداري باعث متوقف شدن پروژه گرديد.

 

فرماندار شهرستان فراشبند در باره اين طرح راه سازی گفت: مردم روستاهاي فراشبند از ديرباز ارتباطات فراواني با مردم بخش ريز داشته اند و قطعا راه ريز دژگاه مي تواند ضمن ايجاد رونق و تحول در منطقه، ارتباطي مطمئن ، سریع و ارزان بین مناطقي از استان فارس و شهرستانهاي جنوبي استان بوشهر برقرار نمايد.

 

ايشان همچنين اظهار داشت: فرمانداري فراشبند درخصوص جذب اعتبار براي بخشي از اين مسير كه در حوزه شهرستان فراشبند قرار دارد تلاش خواهد نمود .

 

آقاي نادري فرماندار جم نيز اين محور را در در درآمدزدایی و رفاه مردم منطقه داراي نقش اساسی دانست و اضافه نمود، با توجه به شرایط ویژه و حضور سرمايه گذارخصوصي بخش ريز حاج محمد حيدري انتظار مي رود تمامي مسئولان در جهت تمرکز زادیی و تسریع و سهولت در اجرايي شدن اينكار، از فرصت بوجود آمده نهايت استفاده را نمايند.  فرصتی که شهرهاي ديگر استان در حسرت و آرزوی آن می باشند.

 

‌در اين ديدار محمد حيدري با اعلام آمادگي در خصوص كمك به توسعه منطقه اظهار داشت: بنده شخصا با استاندار فارس آقاي احمدي جهت همكاري مشترك وارد مذاكره خواهم شد و در صورت حمايت فرماندارن  جم و فراشبند و استاندار بوشهر،‌ تا مبلغ 10 ميليارد ريال حاضر به سرمايه گذاري در اين مسير و همكاري با دولت خواهم بود .

 

ايشان در ادامه به امكانات مورد نياز جهت اجرايي شدن اين پروژه اشاره نمود و از بكارگيري تمامي تجهيزات و ماشين آلات راهسازي خود در اين مسير خبر داد.

 

در پايان اين ديدار مقرر گرديد  فرمانداران شهرستان جم و فراشبند تلاش هاي  لازم را در  جهت جلب  همکاری استانداري هاي بوشهر و فارس  انجام داده  تا با  هم‌افزایی اعتبارات و  امکانات برای شروع اين پروژه حياتي گام هاي  مثبت صورت گيرد.

 

به گزارش اين پايگاه خبري ، هر چند مطالعات اولیه جاده ريز به دژگاه، سالهاست به پايان رسيده است اما در اين مدت به علت تخصيص نيافتن بودجه و اعتبارات  و همچنين عدم به کارگیری مدیران کاردان، توانا و غیر سیاسی در شهرستان،همه و همه باعث گرديد تا به امروز اين مسير كه جزو آرزوهاي ديرينه ي مردم بخش ريز و روستاهاي فراشبند بوده است، همچنان راكد و بي سرانجام بماند.

 

در حال حاضر طول فعلي مسير ريز به  روستاي دولت آباد فراشبند  37 كيلومتر است كه در صورت اجرايي شدن و مطالعات انجام شده ، طول مسير به 30 كيلومتر كاهش خواهد يافت. مسيري كه تا وصل شدن به اتوبان جم –فيروز آباد فقط 40 كيلومتر فاصله دارد.و اين يعني كاهش حدود يكساعتي مسير ريز به مركز استان فارس .

 

ضمن آنکه با توجه به کشاورزی بودن منطقه، استعداد و پتانسیل هاي بسيار خوبي در جهت سرمایه گذاری و رونق اقتصادي  بخش ريز  وجود دارد.اقدامي كه در صورت انجام آن، توسعه و اشتغال پایدار مي تواند  بخش مهمي از اهداف آن باشد.

 

نكته حائز اهميت  اينكه ، در شرايط كنوني كه كشور دچار بحران اعتبارات و تحريم ها قرار دارد حضور سرمایه‌گذاران خصوصي  بسيار كارگشا خواهد بود از این‌رو انتظار مي رود استاندار بوشهر بعنوان عالي ترين نماينده دولت در استان ، با ارائه بسته‌های تشویقی و تسهیلات ویژه به این بخش، انگیزه و زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در این حوزه فراهم کند

 

ضمن اينكه مسئولان شهرستان بخصوص شوراههاي بخش ريز می بایست  اهمیت موضوع را بيش ار پيش درك نموده و با همبستگی و به دور از نگاه های سلیقه ای و سیاسی به صورتي جدي به رايزني با مديران ارشد شهرستان و استان پرداخته و تقاضای اختصاص و جذب اعتبارات استاني براي اين محور حياتي نمايند.

 

 

[کد خبر:AJ3238]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب