آینه جم: معاون عمرانی استانداری بوشهر از روند کند پروژه بیمارستان دیر گلایه کرد و گفت: با توجه به اینکه قول بهره برداری این بیمارستان تا پایان سال داده شده، چه پاسخی به مردم داریم؟

به گزارش «آینه جم»؛ دیّر تنها شهرستان فاقد بیمارستان در استان بوشهر است، بیمارستانی که در دهه 70 کلنگ آن به زمین خورد ولی به دلیل برخی مشکلات مالکیتی و معارضین، ساختمان قبلی با پیشرفت حدود 60 درصدی بلاتکلیف رها شد.

براین اساس از سال 85 و با مصوبه دولت قبل، وزارت نفت متعهد به ساخت بیمارستانی در دیر شد که محل احداث آن در نزدیکی شهر بردستان جانمایی شد.

اما در شرایطی که 9 سال از استارت این پروژه می گذرد، ولی سرعت آن با وعده های مسئولان همخوانی ندارد. این در حالی است که بیمارستان های بوشهر و برازجان که در تعهد وزارت راه و شهرسازی بود و به فاصله کمی از بیمارستان دیر آغاز شد، دو سال پیش به بهره برداری رسیدند.

بیمارستان 38 تختخوابی توسط منطقه ویژه اقتصادی پارس به نمایندگی از وزارت نفت احداث می شود، ضمن اینکه مطابق تصمیم دولت قبل که همه پروژه های عمرانی در تعهد نفت در استان بوشهر را به قرارگاه خاتم الانبیا سپرد، این پروژه هم توسط یکی از شرکت های زیرمجموعه آن در دست احداث است.

حمزه اعتماد فرماندار دیر در خردادماه امسال گفته بود بیمارستان این شهرستان تا پایان سال به بهره برداری می رسد، اما یک ماه بعد در نشست شورای اداری شهرستان گفت که با روندی که این پروژه دارد، بعید است به موعد مقرر برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز چندی پیش در بازدید از پایگاه اطلاع رسانی «خلیج فارس» گفت: هرچند هنوز بیمارستان دیر به ما تحویل نشده، ولی نیروهای پرسنلی آن جذب و تجهیزات هم در مرحله خریداری است.

علیرضا رییسی ادامه داد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی این بیمارستان و ارائه خدمات درمانی در انتظار تکمیل ساخت بیمارستان هستند تا تجهیزات و کادر درمانی استقرار یابد.

هیچ کاری در بیمارستان دیر نمی شود

حالا در تازه ترین اظهارنظر در خصوص این پروژه، معاون عمرانی استاندار گفته: روند ساخت این بیمارستان نسبت به زمان بازدید قبلی کند بوده و رضایت بخش نیست.

به نوشته ایرنا، محمد حسن باستی روز دوشنبه در جریان سفر به شهرستان دیر، در بازدید کوتاهی از بیمارستان ادامه داد: نیاز است حداقل 10 گروه کاری مختلف در این بیمارستان مشغول به کار شوند، در صورتی که اکنون هیچ کاری در آن انجام نمی شود.

وی افزود: ما مسئولان در حضور رسانه به مردم وعده داده ایم که ساختمان این بیمارستان تا پایان سال جاری به اتمام برسد، اما با این روند کاری چه جوابی برای مردم داریم.

وی با انتقاد از عدم حضور مشاور و نماینده مشاور در این طرح اظهارداشت: در این طرح عظیم و حیاتی باید نماینده ثابت قرارگاه و مشاور حضور فعالی داشته باشد.

وی افزود: برای این منظور روز چهارشنبه با حضور مسئولان اجرای بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی، مشاور و فرماندار شهرستان جلسه ای در استان برگزار می شود تا تکلیف روند کار بیمارستان مشخص شود.

[کد خبر:AJ10564]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # محمد 1394-09-18 20:59
با سلام ...حداقل عگس های جدید میذاشتید نه عکس های مربوط به پارسال
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب