یادداشت دریافتی/ محمدعلی شکیبانیا | مدرس دانشگاه

آينه جم، فعالان عرصه سیاست می دانند که تریبون روزنامه ها، یکی از برگ های برنده انتخابات پیش رو است و سایت ها و پایگاه های خبری جای خود را در اثرگذاری بر جریانات موجود سیاسی باز کرده اند،

بدیهی است خَلف مجازی رسانه به تبعیت از سلف حقیقی اش، از هر جناح اصولگرا یا اصلاح طلبش که باشد، در پی تامین خوراک خبری موردنظر برای مخاطبین خود است و...

به تازگی در یکی از پایگاههای خبری منتسب به اصولگرایی استان یادداشتی منتشر شده که "ائتلاف اصلاح طلبان" را با قید "شاید وقتی دیگر " درج نموده است، یادداشتی که در بطن خود مدح یکی از کاندیداهای محترم این طیف در حوزه انتخابیه بوشهر را داشت و جریان اصلاح طلبی را هم به شدت کوبیده، درمانده، رانده و مانده، پراکنده، بینوا و شکست خورده توصیف کرده بود.

جالب است که نویسنده محترم، خود را دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی معرفی نموده بود که انتظار می رفت فضای انتخابات را بدون تعصبات فکری به تصویر بکشد تا چراغی باشد فراروی مخاطبین محترم، ولی متاسفانه اینگونه نبود.

دلیل این تاسف آن است که نویسنده محترم، جریان اصولگرایی در بوشهر را جریانی متحد قلمداد کرده که با حضور نماینده فعلی بوشهر، راه اما و اگر برای پیروان این جبهه فکری بسته است و آن بزرگوار صاحب رای اول معرفی شده است.

خاطر گرامی نویسنده آن یادداشت یادآور می شود همین چند روز پیش بود که آقای سید مسلم موسوی - همسر خانم محترم و دندانپزشک اصولگرایی که عزم کاندیداتوری در حوزه انتخابیه بوشهر را کرده و گویا حمایت بخش موثری از این طیف شامل مسجد قرآن را در اختیار گرفته- در یکی از سایت های منسوب به اصولگرا به صراحت گفته که تفکر اصولگرایی منحصر به شخص خاصی نیست و دیگران (منظور حزب موتلفه استان) با شتابزدگی اقدام به معرفی کاندیدای مورد حمایت خود کرده اند. 

دلیل دیگر این از این اختلاف آن است که اشخاص محترم و صاحب جایگاه دیگری در طیف اصولگرا برای کاندیداتوری فعال شده اند. مگر نه این است سیدکریم موسوی که در دوره قبلی حدود 28 هزار رای در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم به دست آورد، از اصولگرایان خوش نام منطقه است؟

مگر ضرغام حیدریه از چهره های جوان و مدرس دانشگاه از اصولگرایان صاحب احترام نیست؟

چگونه است که به زعم نویسنده آن یادداشت، جبهه اصلاح طلبی شکست خورده و به گل نشسته است، ولی تفکر اصولگرایی در شخص خاصی حلول کرده است و پیروز و رای اولی انتخابات اسفند نصیب وی می باشد؟!

مقاله موصوف، مرا یاد روزنامه ای کهکشانی انداخت که سابقه دیرینه ای در پیش بینی حوادث کلان کشور دارد؛ با همان نگاه و همان تفکر!

بیایید منصف باشیم و تحلیل های فراجناحی ارائه کرده تا مردم گزینه اصلح را انتخاب کنند، نه در فکر القای تفکر خاص و شخصی خویش باشیم.

[کد خبر:AJ10573]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب