آينه جم، جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر از ثبت نام 13 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش آينه جم؛ سیداسماعیل موسوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع فرآیند انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بصورت همزمان در سراسر کشور از امروز اظهار داشت: نخستین اقدام در سراسر کشور تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات در تمام شهرستان‌های کشور توسط فرمانداران است که در استان بوشهر نیز توسط فرمانداران شهرستان‌های ده‌گانه استان با همکاری هیئت‌های بازرسی و نظارت بر برگزاری انتخابات هیئت‌های اجرایی را تشکیل دادند.

وی از ثبت نام از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات استان در چهار حوزه انتخابیه استان مستقر در فرمانداری‌های بوشهر، دشتستان، دشتی و کنگان خبر داد و افزود: تا بحال 13 داوطلب به چهار حوزه انتخابیه در سطح استان بوشهر مراجعه و فرآیند ثبت نام را انجام داده‌اند.

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم 4 نفر و در حوزه انتخابیه دشتستان 3 نفر و در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان 2 نفر و در حوزه انتخابیه کنگان، عسلویه، جم 4 نفر تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمام ثبت نام‌شدگان مرد هستند بیان کرد: تا ساعت 15 امروز 28 آذرماه تاکنون از بانوان هیچ موردی برای ثبت نام به هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه در سظح استان مراجعه نکرده‌اند.

موسوی با اشاره امکان ثبت نام از داوطلبان شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 4 حوزه بوشهر، دشتستان، دشتی و کنگان تصریح کرد: داوطلبان شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان این هفته وقت دارند با در دست داشتن مدارک لازم نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی آخرین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را ساعت 12 روز جمعه پنجم دی‌ماه دانست و گفت: حداقل مدرک تحصیلی معتبر برای شرکت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کارشناسی ارشد و یا معادل مقطع فوق لیسانس است.

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر در اختیار داشتن اصل کارت خدمت و یا معافیت از خدمت مقدس سربازی را یکی از شرایط داوطلبان در انتخابات برشمرد و افزود: شرط سنی داوطلبان برای ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حداقل 30 سال و حداکثر 75 سال است.

وی گفت: هر دوره نمایندگی کامل مجلس شورای اسلامی را برای نمایندگان به عنوان یک مقطع تحصیلی برای ثبت نام محسوب می‌‌شود.

موسوی با اشاره به امکان ثبت نام برای داوطلبانی که در استان حضور ندارند اظهار داشت: داوطلبانی که در مدت ثبت نام در استان حضور ندارند می‌توانند با حضور در ستاد انتخابات کشور نسبت به ثبت نام برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کنند.

وی با اشاره به شروع ثبت نام مجلس خبرگان رهبری در استان از روز پنج‌شنبه 26 آذر‌ماه افزود: تاکنون فقط یک داوطلب برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به ستاد انتخابات استان مستقر در فرمانداری بوشهر مراجعه و ثبت نام کرده است.

[کد خبر:AJ10971]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب