آينه جم؛ محمد شهبازی فعال سیاسی و رسانه استان گفت: فضای مجازی بالاخص شبکه های اجتماعی جولانگاه تخلفات انتخاباتی پیش از موعود تبلیغات کاندیدا شده است.

به گزارش آينه جم،محمد شهبازی در گفتگو با چغادك نيوز بيان داشت: این روزها که تنور انتخابات بیش از پیش داغتر شده، تخلف انتخاباتی برخی کاندیداها نیز  زیاد ترشده است.

این فعال سیاسی در ادامه عنوان داشت: انتخاباتی کردن فضای جامعه، در زمانی طولانی توسط نامزدهای احتمالی علاوه بر بوجود آوردن ناهنجاری های سیاسی، امنیتی، درگیر شدن مسئولین به این امرو در نهایت عدم خدمت رسانی مطلوبتر به مردم نیزرا در پی خواهد داشت که این خود باعث کم توجهی مردم به امر انتخابات خواهد شد .

این فعال سیاسی رسانه ای خاطر نشان کرد: یقیناً مسولین ذیربط، تخلفات مشهود نامزدهای احتمالی در شبکه های اجتماعی را در احراز صلاحیت ها مدنظرقرار خواهند داد.

وی در خصوص نحوه فعالیت نامزدها دراین شبکه ها بیان داشت: این اقدامات به صورت نمادسازی و رنگ سازی تبلیغات، نشر اخبار وجلسات انتخاباتی، انعکاس سرکشی ها، بازدیدها و دیدارها، انتشار پوستر و عکس های با ژست های تبلیغی، تشکیل پیچ های هواداران، تاساخت اپلیکیشن ها و نرم افزارها و حتی بدافزارهای تبلیغاتی است.

محمد شهبازی بیان کرد: با رصدی که درشبکه های اجتماعی شد چهل درصد کاندیدها از این طریق پیش از آغاز روند رسمی انتخابات آنهم تقریباً در یک سال مانده به انتخابات خود را به مردم معرفی کرده اند، که این خود یک بی عدالتی در عرصه تبلیغات انتخابات است واین یعنی تضییع حق آندسته از کاندیداهایی که با احترام به قانون از این بی اخلاقی انتخاباتی دوری کرده اند و آن را به عنوان یک تخلف قلمداد نموده اند.

وی در ادامه گفت: با توجه به رشد تکنولوژی های پیچیده ارتباطی و سهل الوصول ترشدن شیوه های تبلیغاتی می بایست به همان اندازه آنهم در کوتاهترین زمان ممکن  قانون تخلفات انتخاباتی متناسب با این تغییرات اصلاح و به روز شده تا به حداقلی رسیدن این آسیب ها امیدوار باشیم .

وی در خاتمه با توصیه به همه رای دهندگان انتخابات 7اسفند ماه عنوان کرد کسانی که به این راحتی قانون گریزی کرده اند و دور زدن قانون را ترویج می کنند، هیچوقت نمی توانند مورد اطمینان برای قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون باشند، امیدوارم که این ملاک شاخص تا پایان موعد قانونی تبلیغات ملکه ذهن همه مردم بابصیرتمان باشد.

[کد خبر:AJ11039]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب