آینه جم : نماینده دشتی و تنگستان معتقد است اختلافاتی برخی نمایندگان با اکبر ترکان که در هفته های اخیر بر سر برخی مسائل تشدید شده، تجمیع بررسی تصویب چند منطقه در یک لایحه و تفسیر رییس جلسه مبنی بر لزوم کسب دو سوم آرای مجلس باعث شد لایحه ایجاد مناطق جدید آزاد حد نصاب آرای لازم را به دست نیاورد.

به گزارش « آینه جم »؛ محمدمهدی پورفاطمی ادامه داد: لایحه های اینگونه نیازمند رای دو سوم نمایندگان مجلس است و به دلیل اشکالاتی که در محدوده و توان و پتانسیل سایر مناطقی که در این لایحه با منطقه آزاد بوشهر به رای گذاشته شدند، وجود داشت علی رغم موافقت تعداد قابل توجهی از نمایندگان این لایحه  رای کافی را به دست نیاورد.

وی که با سایت خبری مند گفتگو کرده، ادامه داد: اگر این لایحه تفکیک می شد و جداگانه و به صورت عادی به صحن آورده می شد، رای لازم را به دست می آورد.

وی اظهار داشت: این لایحه پس از بررسی در کمیسیون و اصلاح، امکان بازگشت به صحن مجلس را داراست.

نماینده مردم دشتی و تنگستان تصریح کرد: من نظرم این است لایحه مناطق آزاد با پیگیری نمایندگان در مجلس نهم به صحن برمی گردد و مجلس نیز در فرصت پیش رو به آن رای موافق خواهد داد.

پورفاطمی اضافه کرد: تعدد لایحه مناطق آزاد در هفته های اخیر و ضمیمه کردن 90 منطقه ویژه از سوی نمایندگان به لایحه دولت که برخی پتانسیل و شرایط آن را نداشتند به همراه لایحه منطقه آزاد بوشهر یکی از موانع بزرگ تصویب این لایحه در مجلس بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به موضوعات مطرح شده در فضای مجازی پس از اعلام خبر رای نیاوردن لایحه منطقه آزاد بوشهر گفت: امروز شایعه کردند که من در مجلس نبوده ام در حالی که من روز یکشنبه از ساعت هشت در مجلس بودم  و تا آخرین لحظه نیز پیگیر تصویب این لایحه بودم و نمایندگان نیز انصافا رای خوبی به لایحه دادند اما لزوم کسب حد نصاب دو سوم آرا به دلیل مغایرت با کلیات برنامه پنجم توسعه و مسائل پیش گفته مانع از تصویب این مطالبه تاریخی مردم استان بوشهر شد.

پورفاطمی گفت: اینهایی که هنوز مسولیت خاصی ندارند و برای مناصب دنیوی دروغ می گویند این حرفها را از کسانی یاد گرفته اند که در دوران آنها دروغ و تهمت و افترا را حق شرعی و قانونی خود می دانستند، امیدوارم فردای قیامت بتوانند در محضر خدای خود جوابگوی این توهین و تحقیر مردم شریف استان بوشهر باشند.

وی با اشاره به رعایت اخلاق گفت: پیامبر گرامی اسلام در کوچه ای دید اعرابی دامن لباسش را بالا گرفته است به شکلی که انگار در دامن لباسش علوفه ای دارد و با این کار گوسفندی را فریفت و گرفت، پیامبر با دیدن این صحنه فرمود: حق ندارید به حیوانات خود دروغ بگویید. اینهایی که این همه مردم ما را پایین تصور می کنند که هر روزه به خود اجازه می دهند دروغهای فراوانی را با رنگ و لعابهای گوناگون عرضه کنند چگونه می خواهند جوابگوی رفتار و کردار خودشان که من رودرو با مردم خوبمان از آن صحبت خواهم کرد، باشند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان ابراز امیدواری کرد: با تصحیح اشتباه دولت که چندین موضوع را در یک لایحه گنجاند و پیش زمینه لازم را برای بررسی این لایحه در مجلس ایجاد نکرد و با پیگیری نمایندگان مردم که با جدیت پیگیر رفع مشکلات هستند این لایحه به زودی مطرح و رای لازم و کافی را به دست خواهد آورد و مردم بوشهر نیز همانند مردم سایر مناطق به مطالبه و حق خود خواهند رسید.

بر اساس این گزارش، در جلسه علنی روز گذشته کلیات لایحه ایجاد مناطق جدید آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و اصلاح محدوده برخی مناطق آزاد به دلیل مغایرت با قانون برنامه به تصویب نرسید چرا که تصویب کلیات این لایحه به رأی دو سوم نمایندگان نیاز داشت که نتوانست این میزان رأی را کسب کند. البته اعتراض نمایندکان معترض به این موضوع است که در ادوار گذشته تصویب چنین لوایحی به تعداد رأی نصف بعلاوه یک نماینده احتیاج داشت که این روال در این دوره تغییر کرده است.

[کد خبر:AJ11074]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # مجید 1394-09-30 19:02
درود بر پورفاطمی عزیز همیشه در قلب مایی و هیچگاه خدماتت را فراموش نخواهیم کرد ای فرزند شجاع ملت
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب