آینه جم:استاندار بوشهر گفت: کاندیداها نباید در مورد موضوعاتی همچون اجرای پروژه‌ها، توسعه مناطق و سرمایه‌گذاری و تقسیمات کشوری وعده دهند.

به گزارش آینه جم: مصطفی سالاری پیش از ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با اشاره به اجرای مراحل مختلف انتخابات، اظهار داشت: باید در اجرای انتخابات بی‌طرفی کامل خود را حفظ کنیم و با هیچ امکان عمومی حق حمایت یا تخریب هیچ کاندیدایی را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه برگزاری و اجرای انتخابات شفاف و بی‌طرف در استان فراهم شود، اضافه کرد: نامزدهای انتخابات نیز باید به قوانین پایبند باشند و وعده‌هایی که از عهده آنها و نمایندگان مجلس برنمی‌آید را ندهند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: کاندیداها برای جمع‌آوری رای و جلب توجه مردم نباید وعده‌های اجرایی بدهند؛ کاندیداها نباید در مورد موضوعاتی همچون اجرای پروژه‌ها، توسعه مناطق و سرمایه‌گذاری و تقسیمات کشوری وعده دهند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها موظف هستند که امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز را برای برگزاری انتخابات در اختیار مجریان قرار دهند و همکاری کاملی در این راستا باید صورت گیرد تا انتخابات بدون کمترین مشکلی برگزار شود.

پروژه ناقص افتتاح نمی‌کنیم

سالاری به روند اجرای پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و با تاکید بر لزوم تلاش همه دستگاه‌های استان برای تسریع در اجرای پروژه‌ها، گفت: هیچ پروژه عمرانی که به صورت کامل آماده بهره‌برداری باشد را در ردیف پروژه‌های افتتاحی قرار نخواهیم داد.

وی خواستار تلاش همه مسئولان برای جذب و دریافت اعتبارات وجوه متمرکز از وزارت‌خانه‌ها شد و افزود: وضعیت جذب اعتبارات وجوه متمرکز در استان خوب است و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار بوشهر به اجرای طرح‌‌های ۱۵ گانه امید در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون موافقت جذب ۴۰ میلیارد اعتبار را برای این طرح‌ها گرفته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم به بیش از ۷۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: زمان زیادی تا پایان سال و آغاز سفرهای نوروزی باقی نمانده است و باید تلاش شود که خود را بهتر و بیشتر برای سفرهای نوروزی و میزبانی از مسافران و مهمانان مهیا کنیم و کارها به بهمن‌ماه و اسفند موکول نشود.

وضعیت تصویب منطقه آزاد بوشهر

سالاری در ارتباط با لایحه منطقه آزاد بوشهر نیز اظهار داشت: این لایحه به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسید ولی امیدواریم که مجددا مطرح و به تصویب برسد.

وی بیان کرد: آن چیزی که سبب شد تا این لایحه تصویب نشود، مربوط به قانون پنجم توسعه بود که این قانون تاکید دارد که رح‌ها نباید باعث کاهش درآمدهای دولت شود و در صورت که قرار است چنین طرحی تصویب شود و باید بیش از دو سوم آرای مجلس را بگیرد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در مورد اینکه طرح منطقه آزاد بوشهر باعث کاهش درآمد دولت می‌شود یا نه، اختلاف نظر وجود دارد و گروهی از نمایندگان به روند بررسی اینچنینی منطقه آزاد بوشهر معترض هستند.

وی بیان کرد: اگر جایی فعالیتی وجود نداشته باشد، تصویب یک طرح باعث کاهش درآمدهای گمرکی و . . . برای دولت نمی‌شود و در اینجا نیز با استقرار منطقه آزاد، منابع دولتی از بین نمی‌رود.

سالاری با اشاره به تلاش نمایندگان برای تصویب طرح منطقه آزاد در مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم شاهد بررسی مجدد این موضوع در مجلس شورای اسلامی باشیم.

استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری همایش نماز در روز ۱۳ دی‌ماه در بوشهر، خاطرنشان کرد: همه ادارات ما باید دینی باشد و برگزاری نماز باشکوه جماعت در همه ادارات مورد تاکید است و مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

[کد خبر:AJ11261]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب