آینه جم: رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر از راهیابی ۹ نفر از مخترعین استان بوشهر به بخش نهایی داوری جشنواره منطقه ای اختراعات رویش خلیج فارس خبر داد.

به گزارش آینه جم به نقل از بنیاد نخبگان استان بوشهر، رضا آذین با بیان اینکه جشنواره­ منطقه­ ای اختراعات رویش خلیج فارس با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراع ­های برگزیده برگزار می شود گفت: در این جشنواره مسیر حرکت مخترعین برای رسیدن به محصولی دانش­ بنیان و تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دارایی­ های فکری به ثروت تسهیل می شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر از تأیید ۹ اختراع از مجموع ۱۱ اختراع ثبت شده مخترعین بوشهری در این جشنواره خبر داد و افزود: جشنواره منطقه ای اختراعات رویش خلیج فارس با حضور ۶۵ مخترع از استان های بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی استان خوزستان در روزهای ۹ و ۱۰ دیماه جاری برگزار می شود.

آذین ادامه داد: اختراع ­هایی که در این جشنواره ­ها به تأیید هیئت داوران برسند، می توانند از تسهیلات بنیاد برای طی  مسیر توانمندسازی اختراع ­های برگزیده بهره ­مند شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر فهرست مخترعین بوشهری راه یافته به مرحله نهایی داوری جشنواره منطقه ای اختراعات رویش خلیج فارس را به شرح زیر اعلام کرد.

ردیف

نام

نام خانوادگی

عنوان اختراع

۱

بهمن

نیرومند

روش و تجهیزات ساخت پایه های سنگریزه ای کوبشی

۲

امین

اوجی فرد

تولید خوراک میگو از طریق جایگزینی پودر ماهی با کنس

۳

غلامعلی

حقیقت

سیستم اندازه گیر روغنی

۴

مهدی

ریاستی

جایگزین کردن بستر کاشتی بومی به جای کوکوپیت

۵

رضا

طاهرخانی

طراحی و ساخت دو کیت الایزا با استفاده از اشکال

۶

مطهره

وارث

تولید بیودیزل از روغن استخراجی الوک (بادام کوهی)

۷

محمد

دهقانی

عصای هوشمند با قابلیت اعلان پول و GPSوتشخیص موانع

۸

احمد

موذنی

رگولاتور اتوفیکس PID

۹

علی

زارعی

تولید و ساخت محیط بستر کشت هیدروپونیک«دیت پیت»

 

[کد خبر:AJ11270]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب