آینه جم؛ نماینده اسبق حوزه جنوبی استان بوشهر، با حضور در وزارت کشور برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران، نام نویسی کرد.

به گزارش آینه جم؛ یک منبع مؤثق و نزدیک به ایشان به تماته گفت: حجت الاسلام والمسلین عبدالله حاجیانی در سکوت رسانه ای، خود را به وزارت کشور رسانده تا برای انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در تهران کاندیدا شود.

 عبدالله حاجیانی متولد ۱۳۳۴ از شهر آبدان، از چهره های پیشتاز مبارزات انقلابی و جبهه و جنگ و خانواده شهداست که سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز توسط وی راه اندازی شد و اولین رئیس این سازمان بوده است.

امامت جمعه شهرستان دیّر، امامت جمعه موقت مرکز استان، نماینده مردم شریف شهرستان های دیّر، کنگان، دشتی و تنگستان در مجلس پنجم و دیّر و کنگان در مجلس ششم و مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه در کارنامه وی دیده می شود.

تلاش بی نظیر وی برای جلوگیری از انتزاع عسلویه و نطق بیاد ماندنی اش در روز رأی گیری برای افزایش نماینده به استان که باعث تصمیم مجلس پنجم به تفکیک حوزه انتخابیه دیّر، کنگان، دشتی و تنگستان به دو حوزه و رد پیشنهاد خواجه پور نماینده وقت بوشهر برای جدایی این شهرستان از دیلم و گناوه در انتخابات ششم گردید؛ از نقاط درخشان عملکرد وی در مجلس شورای اسلامی است.

حاجیانی از مجلس چهارم تا هشتم در حوزه جنوبی استان بوشهر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است.

او در اولین حضورش دوم و از راهیابی به مجلس بازماند اما دور بعد توانست سیدکمال الدین شهریاری، کاندیدای فعلی دشتی و تنگستان، و نماینده وقت رودباران(دیّر، کنگان، دشتی و تنگستان) را شکست دهد و راهی مجلس شورای اسلامی شود، اتفاقی که بعد از جدایی دشتی و تنگستان از حوزه جنوب استان در مجلس ششم نیز در رقابتی سخت با محمد احمدی استاندار سابق فارس در دولت فعلی در مرحله دوم برای وی تکرار شد.

شیخ حاجیانی در انتخابات هفتم سوم شد و در پنجمین دوره ی کاندیداتوری اش در حالیکه دو تن از همشهریانش(علی کرمی و کامبیز یوسفی) نیز در رقابت با او حاضر بودند، از بین شش نامزد جایگاهی بهتر از پنجم پیدا نکرد تا این نزول آرای وی، او را از حضور در انتخابات مجلس نهم باز دارد و بعد از دو دهه از اولین حضورش در فرآیند انتخابات بدون حمایت از فردی خود را کنار بکشد.

بنا بر این گزارش، باید منتظر ماند و دید شیخ که قرابت خوبی با هاشمی رفسنجانی نیز دارد، در تهران خواهد ماند یا حوزه انتخابیه اش را تغییر و برای فعالیت های انتخاباتی به زادگاهش باز خواهد گشت.

عبدالله حاجیانی که روزی او را اصولگرا و امروز اصلاح طلب می دانند، همواره بر مستقل بودن خود تأکید دارد و قطعاً حضورش در انتخابات حوزه جنوبی استان می تواند معادلات و حتی تمرکز کاندیداهای فعلی را بهم بریزد.

ایشان در حال حاضر بعنوان رئیس واحد آموزش در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حضور دارند.

[کد خبر:AJ11297]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب