به گزارش آينه جم؛ بر اساس قانون انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران فلسفه شکل گیری هیات های اجرایی در حوزه های انتخابیه به ریاست فرماندارن به جهت کمک و تسهیل روند تایید صلاحیت هیات ها توسط شورای محترم نگهبان است.

در واقع قانون گذار با تنظیم چنین سازکاری در تلاش است با ایجاد فیلتر هیات اجرایی ظریب خطاء در تصمیمات نهادهای نظارتی را کاهش و در جهت شکل گیری مجلس طراز انقلاب اسلامی نقش آفرینی کند.

اما تایید صلاحیت های فله ای هیات اجرایی در استان بوشهر منجر به یک طنز کشوری شد که با توجه به شرایط کنونی از مسئولین اجرایی چند سوال قابل طرح است.

آیا نگهداری پرونده های نامزدهای انتخاباتی بعد از دوهفته و تایید آنها که برخی افراد دارای سوابق تخلفات مالی و حکم های قطعی در دادگاه ها بوده و یا سابقه تحصن و حمایت از جاسوسان را در کارنامه داشته اند یک فرصت سوزی برای شورای نگهبان نیست؟

اگر بنای تایید همه افراد می باشد پس چه دلیل موجه قانونی در جهت فرصت سوزی است؟ اگر این فرصت دوهفته ای که در اختیار شورای نگهبان قرار گرفته است، نتواند فرآیند تایید صلاحیت را دنبال کند آیا این فرصت سوزی برای شورای نگهبان تلقی نمی شود؟

آیا انجام چنین اقدامات نسنجیده فرصت سازی در جهت نفوذ عناصر خطرناک به مهمترین مرکز تصمیم سازی نظام محسوب نمی شود؟/سپاس

[کد خبر:AJ11841]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب