آینه جم؛ شنیده های انتخاباتی

  • معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ارسال دستورالعملی به روسای بیمارستان های استان، خواستار جلوگیری از هرگونه اقدامی شده که شائبه حمایت و جانبداری مجموعه درمان از کاندیدایی خاص را در پی دارد. در بخشی از این اطلاعیه آمده: «یقیننا خدمات گسترده حوزه سلامت در طول دوران انقلاب اسلامی به ویژه در دولت تدبیر و امید به هیچ عنوان به فرد یا گروه خاصی تعلق نداشته و به عنوان حق طبیعی مردم قلمداد می گردد، لذا از روسای محترم بیمارستان ها و مراکز درمانی انتظار می رود ضمن رعایت قانون، از هرگونه اقدامی که شائبه جانبداری دانشگاه را از نامزد خاصی در پی داشته اجتناب نموده و وقت خود را مصروف خدمت نمایند.»
  • علی افراشته معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای تلویزیونی که در قالب برنامه "خانه ملت" از شبکه یک سیما پخش شد، در حاشیه بازدید از خبرگزاری خانه ملت (ارگان رسمی مجلس) گفت: خوشبختانه این خبرگزاری به هدفگذاری هایی که در ابتدای مجلس نهم داشته ایم دست یافته و امروز به عنوان رسانه ای مرجع در کشور برای رصد اخبار مجلس و میهمانان پارلمان مبدل شده است، طوری که مطالب این خبرگزاری در سایر سایت ها و خبرگزاری های دیگر بازتاب خوبی دارد. گفتنی است افراشته از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای مجلس می باشد.
  • امروز آخرین فرصت هیات نظارت استان برای بررسی پرونده داوطلبان کاندیداتوری مجلس دهم و اعلام به فرمانداری مراکز حوزه های انتخابیه است. در شرایطی که رسانه های منتسب به اصولگرا و برخی از ائمه جمعه نسبت به تایید 100 درصدی داوطلبان استان در هیات های اجرایی اعتراض کرده و بعضا آن را فله ای و با هدف فشار بر شورای نگهبان دانسته اند، گمانه زنی ها درباره تایید و ردصلاحیت شدگان افزایش یافته است. خبرهای تایید نشده ای حاکی از آن می باشد که گویا صلاحیت یکی از نمایندگان نیز در این مرحله احراز نشده است. باید منتظر ماند و دید با ارسال لیست هیات نظارت به فرمانداری ها، این شایعه صحت دارد یا خیر؟
  • خبر ریاست ایوب پاپری نماینده دشتستان در مجلس هشتم به عنوان رییس ستاد استانی آیت الله حسینی بوشهری در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان تایید نشد. گویا قرار است ستاد انتخاباتی نماینده کنونی استان در مجلس خبرگان توسط حجت الاسلام موسوی مسئول دفتر ایشان اداره شده و برای ستاد دشتستان نیز بخشعلی دهقائدی معاون سابق فرمانداری این شهرستان موردنظر می باشد. زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی مجلس خبرگان از 22 بهمن ماه به مدت دو هفته می باشد.
  • شنیده می شود غلامحسین پولادی فرماندار اسبق تنگستان و کاندیدای اصولگرایان در مجلس هشتم از حوزه دشتی و تنگستان، خبر پذیرفتن ستاد سید کمال الدین شهریاری کاندیدای اصولگرایان این حوزه را رد کرد. وی در خصوص تصویری که در همین زمینه منتشر شده نیز گفته: «هر کدام از کاندیداهای بزرگواری که بنده را به جلسه خودشان دعوت کنند به احترام آنها شرکت می کنم و اگر بخواهند در جلسه آنها صحبت می کنم و اگر بخواهند در کنار آنها عکس هم می گیرم و این موضوع اختصاص به کاندیدای خاصی ندارد.»
  • شنیده می شود محمد علی شفیعی کاندیدای مجلس از حوزه انتخابیه کازرون اخیرا در یکی از تالارهای بوشهر نشستی با شماری از کازرونی ها و خشتی های مقیم مرکز استان برگزار کرده است. گویا این اقدام در راستای کسب حمایت این ساکنان بوده است. وی داماد نوذری وزیر اسبق نفت می باشد.
  • شنیده می شود سیدکمال الدین شهریاری کاندیدای اصولگرایان در حوزه دشتی و تنگستان اخیرا در نشستی گفته: «بنده مشکلات دشتی و تنگستان  را مانند کف دستم می شناسم... رفع اینجور مشکلات اصلا احتیاج به نامه نگاری ندارد، بنده الان شماره تلفن تمام وزرا که دوستانم هستند تو گوشی دارم و همینطور وزرا نیز شماره تلفن بنده تو گوشیشون ذخیره کرده اند و دارند....اینجور مسائل رو بنده بهتون قول میدهم با تلفن حل میکنم نه بواسطه نامه نگاری.»
  • به تازگی نظرسنجي ‌هاي اينترنتي در یکی از حوزه ‌هاي انتخابيه استان باب شده است. گويا اين نظرسنجي ‌ها با هدف القاي برتري كانديداي مورد نظر انجام مي‌ شود و طرفداران یک یا دو کاندیدا در آن حضور دارند.
  • اقتصاد شعار اصلي اكثر داوطلبان استان مي‌شود. گويا در مرحله تعيين شعار انتخاباتي اكثر داوطلبان به اين موضوع توجه ويژه دارند. گفتني است نجات اقتصاد از شعارهاي دولت يازدهم نيز هست.
  • خبرگزاری فارس در گزارشی حجم بالای تاییدصلاحیت ها در هیات اجرایی استان ها را دارای انتقاد دانست و در گزارشی نوشت: در دولت اصلاحات 77 درصد داوطلبان در هیئت‌های اجرایی تائید صلاحیت شدند. در دولت احمدی‌نژاد 60 درصد داوطلبان توسط هیئت‌های اجرایی تائید صلاحیت شدند و در دولت سازندگی هم به‌طور میانگین 50 درصد داوطلبان در هیئت‌های اجرایی تائید صلاحیت و 30 درصد آنان رد صلاحیت شده‌اند. اما این رقم در دولت یازدهم به 85 درصد رسیده است.
  • منبع: خلیج فارس
[کد خبر:AJ11987]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب