آینه جم: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: مشارکت مردم استان بوشهر در انتخابات‌ها بیش از میانگین کشور است.

به گزارش «آینه جم»؛ فتح‌الله حقیقی اظهار داشت: یک ماه تا برگزاری دو انتخابات مهم فاصله داریم و زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای حضور مردم در انتخابات فراهم شده است و مشکلی در زمینه دسترسی مردم به شعب اخذ رای وجود ندارد.

وی با اشاره به وضعیت مشارکت مردم استان بوشهر در انتخابات‌های گذشته، بیان کرد: میانگین مشارکت مردم کشور در ۱۱ دوره انتخابات ریاست جمهوری ۷۲ درصد بوده است که میانگین حضور مردم استان بوشهر ۷۸ درصد است و در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز شاهد حضور ۸۶ درصدی مردم استان بودیم.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر اضافه کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز میانگین حضور مردم در سطح کشور ۶۱ درصد است که این میزان برای مردم استان بوشهر ۷۲ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات‌های چهار دوره مجلس خبرگان رهبری نیز میانگین حضور کشوری ۵۵ درصد و برای استان بوشهر ۶۱ درصد است.

حقیقی، میانگین حضور و مشارکت مردم در ۹ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح کشور را ۷۱ درصد عنوان کرد و ادامه داد: میانگین حضور مردم استان بوشهر در انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی ۷۷ درصد است.

وی از پیش‌بینی راه‌اندازی ۶۹۵ شعبه اخذ رای در استان بوشهر برای انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: ۴۷۹ شعبه ثابت و ۲۱۶ شعبه سیار است و ۴۱۱ شعبه اخذ رای در شهرها و مابقی در روستاها برپا می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال ۲۶ هزار و ۲۱۱ رای اولی در استان بوشهر وجود دارد، افزود: ۶۵۶ هزار و ۴۷۹ نفر از مردم استان بوشهر واجد شرایط رای دادن هستند.

وی همچنین از فعالیت شش هزار و ۶۶۷ نفر عوامل اجرایی در انتخابات استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: دو هزار نفر نیز در قالب عوامل انتظامی در برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

منبع:مهر

[کد خبر:AJ12422]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب