آینه جم؛ جنوب استان بوشهر آخرین باری که یک نماینده را برای دو دوره متوالی به خود دیده است، روزگاری بوده که در حوزه انتخابیه رودباران آقای شیخ عبدالله حاجیانی به نمایندگی از مردم در مجلس شورای اسلامی فعالیت می کرد.

به گزارش آینه جم ، استان ۲۴ نوشت:

تجربه نشان داده است، بعد از جداشدن شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه از حوزه بزرگتری بنام رودباران که شامل شهرستانهای دشتی و تنگستان هم بوده است، حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر با بی ثباتی معناداری همراه بوده که به گفته برخی صاحبنظران، همین مسئله از عوامل اصلی عقب ماندگی این چهار شهرستان جنوبی به حساب می آید.

جنوب استان بوشهر آخرین باری که یک نماینده را برای دو دوره متوالی به خود دیده است، روزگاری بوده که در حوزه انتخابیه رودباران آقای شیخ عبدالله حاجیانی به نمایندگی از مردم در مجلس شورای اسلامی فعالیت می کرد. که یک دوره چهار ساله بعنوان نماینده رودباران، و دوره دیگر را به نمایندگی از جنوب استان سپری کرد.

اما پس از اینکه رودباران به دو حوزه انتخابیه مجزا تقسیم شد و دشتی و تنگستان بصورت جداگانه وارد عرصه انتخابات مجلس گردید، جنوب استان بوشهر در هر دوره ای یک نماینده متفاوت از دوره گذشته داشته است.

قیصر صالحی فارغ از آنچه حاجیانی انجام داده بود، بعد وی چهار سال مردم شهرستانهای جنوبی استان را نمایندگی کرد و برنامه هایی را دنبال کرد؛ اما هر آنچه صالحی پیگیری کرده بود با نگاه متفاوت مردم در دور بعد رها شد و زمام امور نمایندگی به دست عسگر جلالیان افتاد.

قطعا اولویت های جلالیان با آنچه صالحی نیز برای حوزه انتخابیه خود اولویت و ارجح می پنداشته متفاوت بوده و مسیرهای جدیدی را در پیش گرفته است، و به این ترتیب تمام برنامه های ناقص دوران صالحی که می توانست در دور بعد به سرانجام برسد در زمان دکتر جلالیان اگر به کنار هم نرفته باشد، قطعاً بصورت کامل به سرانجام نرسیده، و استارت نماینده دوره هشتم در مسیری که خود انتخاب کرده است سبب یک سری دوباره کاری و از دست رفتن زمان شده است؛ همانگونه که همه برنامه های دکتر جلالیان برای چهارسال بعدی با ورود شیخ موسی احمدی و سیاست هایی که مطابق با دیدگاه و روش های خودش در پیش گرفت رها گردید.

این البته به آن معنا نیست که نمایندکان دوره های پیشین و یا دوره کنونی سهل انگاری کرده و یا دارای ضعف هایی بوده اند؛ بدون تردید نقاط قوت و ضعف در هر نماینده نسبت به دیگری متفاوت است اما آنچه مقصود این نوشتار است آنکه عدم ثبات در نمایندگی در مجموع، زیان های بسیاری را متوجه حوزه انتخابیه و مردم آن کرده است.

همانگونه که مدیریت های کوتاه مدت اجرایی موجب تلف شدن وقت، و هزینه های جبران ناپذیری می گردد، در حوزه نمایندگی نیز عدم ثبات می تواند اثرات مخربی در پی داشته باشد.

با توجه به موقعیت استراتژیک چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر و نقش برجسته آن در تامین انرژی، پیدایش فرصت های شغلی، ظرفیت های دریایی و غیره می طلبد که مردم با دید بازتری در انتخابات حضور یافته و نماینده ای را انتخاب نمایند که قابلیت هایش سبب ماندگاری او نه برای یک دوره که حتی برای چندین دوره حضور در بهارستان گردد.

گردش مدیران باتجربه و کاردان اگرچه موجب پویایی در سیستم های حکومتی می گردد، اما چنانچه این تنوع طلبی حالتی افراطی به خود بگیرد می تواند عدم ثبات را در پی داشته و باعث عقب ماندگی هرچه بیشتر شود.

از این رو بد نیست مردم حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر در انتخابات پیش رو این مهم را نیز در کنار سایر فاکتورهایی که برای انتخاب یک کاندیدا در نظر دارند قرار داده و به آن فکر کنند.

[کد خبر:AJ12475]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب