آینه جم: پروازهای بوشهر که هر ازگاهی با مشکلات و تاخیرهای عجیب در فرودگاه مهرآباد مواجه می شوند، این بار حدود 40 دقیقه مسافرانش را در این فرودگاه و درون هواپیما محبوس نگه داشت.

به گزارش «آینه جم»؛ ماجرا از این قرار است که پرواز شب گذشته (سه شنبه) بوشهر به تهران توسط شرکت ایران ایر با حدود چهار ساعت تاخیر انجام شد، یعنی بجای 22:10 دقیقه اعلام شده در بلیط مسافران، آنها ساعت 2:10 دقیقه بامداد چهارشنبه این شهر را به مقصد تهران ترک کردند.

اما پس از این تاخیر کلافه کننده، داستان جالب تر در فرودگاه مهرآباد رخ داد، طوری که مسافران می گویند: ساعت 3:30 دقیقه بامداد به تهران رسیدند، اما حدود 40 دقیقه در هواپیما محبوس بوده اند!

یکی از این مسافران در تماس با «خلیج فارس» گفت: وقتی دلیل این مشکل را جویا شدیم، یکی از خدمه پرواز پاسخ داده که به دلیل ناهماهنگی پیش آمده، جای پارک برای پرواز بوشهر تعیین نشده و در حال رفع این موضوع هستیم!

تاخیر در پرواز برخی مشکلات را اجتناب ناپذیر می کند

برای پیگیری مشکلات پیش آمده برای این پرواز با نماینده شرکت ایران ایر در بوشهر تماس گرفتیم.

محمد شاکرددرگاه درباره تاخیر حدود چهارساعته این پرواز در بوشهر اظهار داشت: ساعت 16 دیروز از بخش تجاری شرکت با ما تماس گرفته و اعلام شد هواپیمایی که قرار است ساعت 20 از تهران وارد بوشهر شده و ساعت 22 به تهران بازگردد دچار مشکل فنی شده و عملیات آن لغو گردیده و هواپیمای دیگری با تاخیر جایگزین می شود.

وی ادامه داد: پس از مشخص شدن تاخیر، به همه مسافران پیامک زده و زمان جدید پرواز در ساعت یک بامداد اعلام گردید. البته این مشکل ناشی از وضعیت خاص ناوگان پروازی کشور است که برای چنین مواقعی هواپیمای ذخیره نداریم و باید عمدتا منتظر رفع نقص همان ناوگان باشیم.

شاکردرگاه درباره محبوس ماندن 40 دقیقه ای مسافران هواپیما در فرودگاه مهرآباد ابتدا می گوید که گزارشی در این خصوص نداشته است، ولی بعد از آن می گوید که وقتی پروازی با تاخیر طولانی مواجه می شود، بروز برخی مشکلات اجتناب ناپذیر است.

شاکردرگاه ادامه داد: هواپیما پس از انجام آخرین پروازش، باید چک و بازرسی هایی برای فعالیت در روز بعد داشته باشد، ضمن اینکه طبق قوانین جهانی، محل توقف آن به گونه ای است که امکان حضور خودروی پله و پیاده شدن مسافران باشد، همچنین بازرسی ها انجام شود، ولی وقتی تاخیرهای طولانی رخ می دهد، امکان بروز ناهماهنگی هایی مثل نبود محل توقف وجود داشته باشد.

منبع: خلیج فارس

[کد خبر:AJ12676]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب