آينه جم؛ در این بخش قصد داریم فارغ از آنچه در متن اخبار انتخابات استان بوشهر می گذرد، به حاشیه های آن هم سرکی بکشیم تا ببینیم اوضاع در اردوگاه نامزدها به چه سیاق دنبال می شود.

به گزارش آينه جم؛ روز گذشته و پس از اینکه رد صلاحیت برخی کاندیداهایی که منتظر نتایج هیئت مرکزی نظارت بودند قطعی شد، حامیان یکی از نامزدهای جنوب استان که در مرحله قبل صلاحیتش تایید شده بود، در اقدامی عجولانه تصویر یکی از نامزدهای رد صلاحیت شده را در کنار عکس کاندیدای خود گذاشته و با بیان اینکه فرد رد صلاحیت شده از نامزد ما حمایت کرده، به انتشار این تصاویر در شبکه های اجتماعی مبادرت کردند. این اقدام عجولانه سبب ناراحتی داوطلب رد صلاحیت شده گردید، تا جایی که وی در تماسی به این اقدام ناشیانه اعتراض کرد.


از اردوگاه سید مهدی موسوی نژاد هم خبر می رسد، دوستان و همراهان وی همچنان به بازگشت این نماینده به رقابت های دوره دهم مجلس شورای اسلامی امیدوار هستند، و معتقدند تا 27 بهمن ماه همه ابهاماتی که در پرونده وی وجود دارد برطرف خواهد شد و او بار دیگر به عرصه انتخابات باز خواهد گشت. آنها بر این باور هستند که عده ای مکرراً در حال کارشکنی و ارسال گزارش های نادرست جهت تخریب نماینده دشتستان و جلوگیری از ورود مجدد وی به بهارستان می باشند.


شنیده می شود پریشب، حامیان یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده در استان بوشهر، پس از دریافت اخباری غیر موثق از تایید صلاحیت این داوطلب، از فرط شادی اختیار از کف داده و بوسیله موتور سیکلت هایی با اگزوز پاره و یا بدون اگزوز، اقدام به راه انداختن کارناوال شادی و ویراژ در سطح شهر کرده اند؛ گفته می شود تعدادی از این موتورسواران پس از تکذیب این خبر، از سوزاندن بیهوده بنزین هزار تومانی ابراز پشیمانی کرده و دوباره اگزوزها را بر روی موتور سیکلت خود بسته اند.


خبر می رسد چندی پیش در یکی از شهرستانهای استان، حامیان یک کاندیدا که از رد صلاحیت وی عصبانی به نظر می رسیدند، در اقدامی عجیب دفتر نمایندگی هیئت نظارت در شهر خود را ستاد تبلیغاتی کاندیدای رقیب نامیده و حتی با رنگ فشاری بر دیوار آن نوشته اند «ستاد آقای...»! آنها که البته به تایید صلاحیت کاندیدای خود امیدواری زیادی داشته اند، در اقدامی عجیب تر می خواستند به محض اطلاع از پذیرفته شدن صلاحیت این کاندیدا در تهران، گوساله ای را در مقابل خانه مسئول نمایندگی هیئت نظارت ذبح کنند! این اتفاق در این روزها به سوژه ای برای تفریح و خنده برخی از مردم تبدیل شده است.


همچنین در دشتستان یک کاندیدای رد صلاحیت شده اصلاح طلب نیز در شبکه های اجتماعی از همراهان خود خواسته تا 27 بهمن صحنه را ترک نکرده و به امیدواری خود ادامه دهند. وی نیز اعتقاد دارد تا آن موقع خواهد توانست تایید صلاحیت خود را از شورای نگهبان بگیرد.


شنیده می شود یکی از نامزدهای انتخابات در استان که توانسته تایید صلاحیت خود را از شورای نگهبان دریافت نماید، در هر مجلس و محفلی که حاضر می شد خطاب به حامیان یک رقیب تایید نشده می گفت: نامزد مورد نظر شما متاسفانه تایید نشده و به جای وی  از من حمایت نمایید. این در حالی بود که نامزد رقیب اعتراض خود را تقدیم هیئت نظارت کرده و منتظر پاسخ شورای نگهبان درباره صلاحیت خود بود.


خبر دیگر اینکه بسیاری از بزرگان جریان اصولگرایی در استان بوشهر تلاش می کنند تا با ایجاد وحدت، نهضت انصراف را ترویج کرده و برای اتحاد هرچه بیشتر بر روی یک کاندیدا به اجماع برسند. استان24، پیش از این حضور همزمان خانم دکتر اسماعیلی و عبدالکریم جمیری در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم را سبب تضعیف اصولگرایان و تقویت اصلاح طلبان پیش بینی کرده بود.


باخبر شدیم در یکی از جلسات یک نامزد انتخاباتی در استان بوشهر، فردی از میان جمع بلند شده و ضمن واکنش به کاندیدا، اظهارات وی را دروغ خوانده است، که با پادرمیانی حضار این تنش با خیر و خوشی خاتمه می یابد.


بد نیست بدانید حامیان حجت الاسلام موسی احمدی نماینده فعلی مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته با انتشار مطالبی در گروه های مجازی خود، با انتقاد از برخی مسئولان دولتی، از آنها خواستند تا ضمن رعایت انصاف، دستاوردهای این نماینده مجلس را به نام خود و دستگاه های اجرایی تمام نکنند. گفتنی است گروه های منتسب به حامیان احمدی چندین سند و نامه را که نشان می داد پروژه هایی با پیگیری های این نماینده به سرانجام رسیده است را منتشر کردند.


روز گذشته یکی از داوطلبین رد صلاحیت شده استان که سابقه نمایندگی مردم در مجلس را نیز در کارنامه دارد در گفتگویی با این پایگاه خبری ابراز داشت: بنده فرزند این انقلاب هستم، و اگرچه مایل بودم با تایید صلاحیت به رقابت ها بازگردم، اما باز هم خدا را شکر می کنم که به تکلیف خود عمل کرده ام و اکنون این مسوولیت از شانه من برداشته شده است. وی با دعوت از اقشار مختلف مردم جهت حضور در انتخابات هفتم اسفند ماه، انتخابات را سبب عزت و آبروی نظام اسلامی و نشانه دموکراسی واقعی در کشور معرفی کرد.


در آخر؛ یک کاندیدای تایید صلاحیت شده که چندی پیش در گفتگو با «استان24» خود را فردی مستقل با دیدگاهی نزدیکتر به اصلاح طلبان معرفی کرده بود، در جمع جوانان اصولگرای یکی از شهرها وقتی از چرایی این اظهاراتش سوال می شود، به جای ارائه توضیحات و پذیرفتن مسئولیت ادعایی که کرده، این پایگاه خبری را متهم به تحریف، و تقطیع کلام خود کرده و گفته است این سایت واقعیت را درباره اظهارات من ننوشته است! این در حالی است که استان24 عین اظهارات کاندیدا را به رشته تحریر در آورده بود.

 

 

منبع: استان24

[کد خبر:AJ12787]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب