آینه جم:امام جمعه اهل سنت نخل تقی اظهار داشت: این روزها با توجه به حساسیت انتخابات و فعالیت رسانه های خارجی در این زمینه، مردم ما باید از همیشه آگاه تر بوده و حضوری پر شور در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

به گزارش آینه جم:شیخ محمد انزاری در گفتگویی با خبرنگار «استان24»؛ تاکید کرد: بحث انتخابات خصوصاً در این دوره بسیار حساس است و امیدوار هستیم امسال میدان خالی نماند و یک حضور فراگیر از سوی مردم شکل بگیرد.

وی خاطرنشان ساخت: برای کاندیداها میدان آزاد است و همه تشریف می آورند، اما همانطور که حضرت آقا همیشه در فرمایشاتشان اشاره کرده اند، کسی که انتخاب می شود باید با تجربه و خبره باشد.

شیخ انزاری افزود: در منطقه ما یک حساسیت دیگری هم وجود دارد، و آن اینکه مردم منطقه زیاد به نماینده جناحی علاقه ندارند و آنها از نماینده کار می خواهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در جامعه ما مردم خیلی علاقه به مسایل فرعی سیاسی ندارند، فردی را می خواهند که متعهد باشد، با انقلاب همراه باشد ، به نظام احترام بگذارد و آبادگر باشد.

این عالم اهل سنت جنوب استان بوشهر تصریح کرد: یک نکته ای که همیشه در نظر من است اینکه بیشتر نمایندگانی که از منطقه ما به مجلس رفته اند تک دوره بوده اند، یعنی وقتی یک نفر را انتخاب کردیم و به مجلس فرستادیم، و او تازه محیط و مشکلات را شناخت و آمار کلی و کلان از منطقه به دستش آمد و عرصه کار و تلاش برایش فراهم شد، می آییم و او را کنار می گذاریم، که یکی از مهمترین ضررهای ما در همین یک دوره ای بودن نماینده است. در بعضی از استانها شاهد هستیم که نماینده ها شش الی هفت بار راهی مجلس شده اند؛ قطعاً چنین نماینده ای آشناتر و باتجربه تر خواهد بود.

ایشان با اشاره به ویژگی های نماینده فعلی حوزه انتخابیه جنوب استان افزود: سه صفت و خصلت خوب در این آدم هست، یکی اینکه فردی علمی است، و دوم اینکه ایشان هیچ وقت جناحی کار نکرده است، و نکته بعد اینکه خودشان بچه همین منطقه هستند و با مشکلات مردم آشنا هستند، و این خصوصیات بسیار عالی است که اگر خداوند به ایشان توفیق بدهند و بار دیگر به مجلس راه پیدا کنند، قطعاً کار بزرگی صورت گرفته است. وی ادامه داد:  این نماینده الان مشکلات را دیده، لمس کرده و با خیلی از مسوولین آشناست، و می داند از چه راه هایی وارد بشود، و به همین دلیل حقیقتاً ایشان شخصیتی ممتاز هستند.

شیخ محمد انزاری یادآور شد: مردم در اینجا دوست ندارند مسایل سیاسی بر مسایل ایمانی طغیان کند و به همین علت مایل هستند نماینده ای که انتخاب می کنند جناحی نباشد، و ایشان جناحی نیستند زیرا هم با اصولیون و هم با اصلاح گراها ارتباط خوبی دارند. لذا این امتیازی است که جناب دکتر شیخ موسی احمدی دارند.

وی با بیان اینکه ما از ایشان رضایت کامل داریم گفت: هرجا مشکلی وجود داشته، چه مشکل روحانیون اهل سنت بوده، چه مسایل اداری و مشکلات اقتصادی مردم، ایشان در حد توان مایه گذاشتند و با دلگرمی تمام وارد میدان شدند و کار کردند.

شیخ انزاری اضافه نمود: هر چند حق و حقوق مردم ما به دلیل اینکه در کنار گاز و دود و آهن هستیم زیاد است و الان که در منطقه ویژه هستیم قطعاً تمام کارهای ما هم ویژه هست و مطالبات ما از قبیل بیکاری جوانان، مسایل واردات و صادرات گمرکی نیز باید ویژه باشد، اما وظیفه نماینده رسیدگی به مسایل کلان است، که امیدواریم ایشان مجدداً تشریف بیاورند و بتوانند بیشتر کار کنند.

وی تصریح کرد: نماینده مجلس باید فردی متدین، معتقد به نظام و امر رهبر معظم انقلاب، با تجربه، دور اندیش و آبادگر باشد؛ از نظر مدارج علمی نیز باید در سطح بالایی باشد، مردی شجاع و متکلم باشد.

ایشان در پایان اظهار داشت: این روزها با توجه به حساسیت انتخابات و فعالیت رسانه های خارجی در این زمینه، مردم ما باید از همیشه آگاه تر بوده و حضوری پر شور در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

[کد خبر:AJ13275]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب