آینه جم - نیما خرمایی پور: دوشنبه شب دکتر عابدی زاده کاندیدای مطرح و خوشنام حوزه جنوبی استان بوشهر در نشستی صمیمی با مردم جم در محل مصلای نماز جمعه این شهر شرکت کرد.

به گزارش  آینه جم ؛ این مراسم پس از اقامه نماز عشا و مغرب با حضور جمعی از جوانان، فرهیختگان و دوستداران دکتر عابدی در این شهر، برگزار شد.در ابتدای مراسم و بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید، دکتر نجفی از جامعه شناسان مطرح کشور و فرزند یکی از طراحان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و از همسنگران و همراهان دکتر عابدی زاده در10 سال گذشته، به معرفی سوابق و فعالیتهای دکتر عابدی زاده پرداخت. وی از تلاش خود برای ترغیب عابدی زاده جهت کاندیداتوری ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی گفت:بارها به دکتر عابدین گفتم که با توجه به شناخت شما از حوزه نفت و احاطه بر امور مجلس چرا برای کاندیداتوری و نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های استان بوشهر اقدام نمیکنید و ایشان همیشه عدم آمادگی لازم برای این حرکت را در پاسخ به درخواست من می اوردند. اما امروز ایشان این قابلیت را درخود دیده و برای خدمت به مردم زادگاهش، پا بعرصه انتخابات گذاشته اند.دکتر نجفی در ادامه سخنان خود از مردم خواستند که این نیروی جوان را حمایت کرده و در انتخابات با وی همدل و همراه باشند.

http://www.tavarta.ir/wp-content/uploads/2016/02/index-3.jpe

در ادامه مراسم، دکتر عظیمی جامعه شناس و از مشاورین صدا و سیمای جمهوری اسلامی، از همراهان و همکلاسیهای دکتر عابدی زاده در دانشگاه و زمان تحصیل ، با ادای احترام به مقام شهدا و عرض تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه به ایراد سخنرانی پرداختند ایشان از سوابق و خدمات دکتر عابدی زاده در زمان فعالیت ایشان در مجلس شورای اسلامی اطلاعاتی را به مردم شریف جم دادند. آشنایی ایشان با منطقه عسلویه را بصورت علمی و استراتژی یکی از امتیازات مثبت ایشان برای بهبود شرائط اقتصادی مردم و منطقه برشمردند و تاکید کردند که آشنایی همزمان با مجلس شورای اسلامی و صنعت نفت بواسطه اشتغال پیشین ایشان در یکی از شرکتهای بزرگ نفتی (Eni ایتالیا) دنیا میتواند در ارتقا سطح منطقه و محرومیت زدایی با توجه به پتانسیلهای طبیعی (کوه و دریا و منابع زیر زمینی)موجود در منطقه موثر باشد. وی ادامه داد در دیدار با مردم یکی از روستاهای شهر جم نکته جالبی را دیده که نشان از فرهیختگی و فرهنگ دوستی مردم در جنوب استان بوشهر دارد. ایشان وجود کتابخانه را نشانه علاقه مردم به فرهنگ کتابخوانی و رشد علمی دانستند. دکتر عظیمی افزود در روستا و با دکتر عابدی زاده دقایقی را در کوچه ها و خیابانها قدم زدیم. علاقه دکتر به مردم روستا قابل تحسین بود و از وی پرسیدم آیا بعد از پذیرش وکالت و نمایندگی مردم، مانند امروز به کوچه و برزن شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه خود سر میزنید؟آیا مانند امروز با مردم به گفتگو و احوالپرسی مینشینی؟ وی گفت دکتر عابدی در پاسخ قسم خورد و سوگند یاد کرد که ذره ای این موضع عدول نخواهد کرد و همواره برای سرکشی و حضور در بین مردم به تمام روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه مراجعه کرده و با مردم تعامل لازم را خواهد داشت. دکتر عظیمی این پاسخ دکتر را تضمینی برای صداقت ایشان دانستند و گفتند اگر ذره ای از این مواضع را در آینده از ایشان ندیدم شخصا و در پشت همین تریبون از ایشان انتقاد خواهم کرد.

در انتهای مراسم دکتر عابدی زاده جهت معرفی دیدگاهها و اهداف خود برای شرکت در انتخابات بعنوان نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پشت تریبون رفت. ایشان ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه و ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدای انقلاب سخنان خود را آغاز کردند ایشان با افتخار به روستازاده بودن خود در خانواده ای روستایی و زحمتکش از قشر همین مردم، یاد کرد و زحمات پدر و مادرشان برای رشد و آموزش خود، تحسین و ستایش کرد. در ادامه از اولین سوابق فعالیت خود در شرکت نفتی Eni ایتالیا طی هشت سال و آشنایی و اشراف خود به منطقه پارس جنوبی پرداخت و اضافه کرد که در باب اهمیت این موضوع همین بس که تمام دغدغه ها، راهکارها و شرایط منطقه را در پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد خود درج نموده و دسترسی به این پایان نامه را از طریق اینترنت و درگاههای علمی کشور امکان پذیر دانست. وی ادامه داد آشناییش با پتانسیلهای منطقه و قوه مقننه میتواند در پیشبرد اهدافش برای ارتقای سطح کیفی زندگی مردم بسیار موثر باشد. عابدی زاده در سخنانش از پدیده و معضل اسف بار قاچاق از طریق بنادر جنوبی استان یاد کرد و ضمن ابراز تاسف از این موضوع، خاطر نشان کرد که این معضل اقتصادی در مناطق مرز نشین استان بوشهر و سایر شهرهای مرزی کشور توسط افراد سودجو، غیر بومی و خارج از نظارت و اطلاع سیستم های دولتی و مسئول صورت میگیرد که بهتر است در قالب توسعه تجارت و با مشارکت مردم مناطق مرز نشین در حاشیه خلیج همیشگی فارس و توسط مردم بومی منطقه که در حفظ مرزها و دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی در تلاشند و از قالب مجاری قانونی و مجاز صورت پذیرد. ایشان مردم شریف مناطق جنوبی کشور خصوصا استان بوشهر راصاحب حق و واجد شرایط بهره برداری صحیح از پتانسیل تجارت با کشورهای اروپایی خواندند و آنها را از هرگونه عمل غیر قانونی از قبیل قاچاق در مناطق مرزی مبرا دانسته و این پدیده را دور از شان و منزلت مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه استان بوشهر دانستند و مجددا تاکید کردند که مردم این منطقه هیچوقت در امر قاچاق دخیل نبوده و از این عدم دخالت و اشتغال در قاچاق، بعنوان نشانه های عزت نفس این مردم  عزیز و غیور یاد کردند.وی همچنین ازتلاشهای خود برای رفع آن در برنامه های قبلی و برنامه های بعد از نمایندگی مجلس(درصورت پیروزی در انتخابات) سخنانی ایراد کرد. وی بعنوان یکی از موسسین فراکسیون مناطق مرزی مجلس شورای اسلامی در تدوین اساسنامه و همکاری برای راه اندازی این فراکسیون مهم از اقدامات اساسی و قابل توجهی گفت که میتواند در رشد و تعالی مناطق مرزی کشور موثر و در رفع پدیده قاچاق تاثیر گذار باشد.

او در مورد جذب سرمایه های نفتی حاصل از درآمدهای منطقه پارس جنوبی برای آبادانی و توسعه استان بوشهر نیز برنامه هایی دارد که در ارتباط با آنها توضیحاتی را به حضار داد.

در پایان همه مردم را به شرکت در انتخابات با شناخت و آگاهی کامل از نامزد مطبوعشان دعوت و برای همه مردم آرزوی سلامتی و تندرستی در سایه ایرانی آباد و مترقی کرد.

[کد خبر:AJ13345]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # محسن جمی 1394-12-04 23:11
حرفاتون خیلی خوبه برنامه هاتونم خوبه اما آقای دکتر شما که در کوچه های شهر جم قدم زدي دیدی که بودجه مملکت از همین مناطق تامین میشه ولی همین مناطق از همه لحاظ در محرومیت هستند آقای دکتر شما که راه و روش حمایت کردن رو بلدی پس چرا تا حالا هیچ حرفی حدیثي اقدامی حرکتی برا مردم منطقه انجام ندادی حداقل برا آگاهی مردم از شناخت حقوقشون هم حرکتی انجام ندادید پس چه بهتر نام نیکی از خودتون بجا بزارید که نماینده باشید چه نباشيد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب