آینه جم : رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی عامل نشر اکاذیب توسط فردی که در فضاي مجازي و شبکه های اجتماعی که اقدام به اهانت نسبت به یکی از شهروندان در شبکه های اجتماعی کرده بود توسط این پلیس خبر داد.

به گزارش «آینه جم »؛ سرهنگ داریوش پورسعید گفت: شخصی با مراجعه به این پلیس  اظهار داشت: در یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی در گروهی که در راستای حوزه کاری مشترک برای همفکری و گفتمان ، عضو آن بوده و به علت اختلاف نظر بر روی ارائه قیمت خدمات ارائه شده ، یکی از اعضای این گروه با انتشار و درج توهین و فحاشی علیه بنده به عنوان همکار موجب هتک حرمت و حیثیت کاری در جمع خانوادگی و همکاران گردیده است.  با توجه به ماهیت وقوع جرم سایبری به وقوع پیوسته ، پرونده در اداره مبارزه با جرايم سايبري اين پليس تشكيل و اقدامات لازم آغاز شد.

سرهنگ پورسعید افزود: در بررسی های تخصصی کارشناسان پلیس فتا، رد پای فردی به نام معلوم شناسایی که ضمن هماهنگی با مقام قضایی، فرد مورد نظر به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم که مدیر گروه شبکه اجتماعی مذکور بوده، در اظهارات خود به انتشار مطلب ذکر شده اعتراف و عنوان داشت: از روی عصبانیت مرتکب این جرم گردیده و از کرده خویش نادم و هر زمان و مکانی که مرجع محترم قضایی صلاح بداند حاضر به عذر خواهی از شاکی می باشم.

وی اظهار  داشت: مدیر گروه شبکه اجتماعی موبایلی شناسایی شده به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی گردید.

رئيس پليس فتا استان بوشهر در پايان به كساني كه اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع و توهين نسبت به اشخاص درسايت ها و شبكه هاي مجازي مي كنند هشدار داد: طبق ماده 18 قانون جرائم رايانه اي هر كس به وسيله سامانه هاي رايانه اي يا مخابرات اكاذيبي را منتشر نمايد افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي محكوم مي گردد.

سرهنگ پورسعید در خاتمه آمادگي اين پليس را براي ارائه مشاوره در امر فضاي مجازي و تقويت ارتباط با مردم اعلام نمود و شماره هاي 2187632 و 110 را براي همکاري با پليس فتا اعلام و از مردم خواست که از طريق شماره 197 پيشنهاد و انتقادات خود را با پليس در ميان بگذارید.

[کد خبر:AJ13787]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب