آینه جم - رئيس محيط زيست بخش بردخون شهرستان دير استان بوشهر گفت: مهاجرت پرندگان تابستان گذران براي زاد و ولد به پارك ملي دير(dayyer) نخيلو آغاز شد. به گزارش آینه جم ، نجف جمشيدي روز شنبه درگفت و گو با ايرنا افزود: هر سال اواخر فروردين پرندگان براي تابستان گذراني و زاد و ولد به پارك ملي دير نخيلو در جنوب استان بوشهر مهاجرت مي كنند.
وي اظهارداشت: پرستوهاي دريايي كاكلي كوچك و بزرگ، پشت تيره و گونه سفيد، سليم خرچنگ خوار و اگرت ساحلي از جمله پرندگاني هستند كه تابستان را براي زاد و ولد و تخم گذاري دراين مكان مي گذرانند.
رئيس محيط زيست بخش بردخون گفت: نخيلو در شهرستان دير مهم ترين جزيره براي زادآوري اين پرندگان و يكي از نادرترين جزاير جهان و بي نظيرترين جزيره خاورميانه در زمينه زادآوري پرندگان مهاجر دريايي است.
وي در ارتباط با قابليت هاي جزيره نخيلو افزود: اين جزيره به دليل بستر ماسه اي صدفي و خالي بودن از سكنه و نبود دشمن طبيعي از جمله شغال و خدنگ و داشتن پوشش مناسب بوته اي محل ايده آلي براي تخم گذاري پرندگان تابستان گذران است.
جمشيدي در ارتباط با جمعيت پراكنده اين پرندگان در اين جزيره اظهارداشت: مساحت جزيره نخيلو 32 هكتار است و بيش از 50 هزار قطعه پرنده در سراسر اين جزيره كوچك پراكنده هستند.
وي ادامه داد: ارتفاع اين جزيره از سطح دريا سه متر است و از نظرتوپوگرافي در سطح آن تپه يا ناهمواري وجود ندارد و برخي پرندگان از بوته هاي موجود در جزيره براي تخم گذاري استفاده مي كنند.
رئيس محيط زيست بخش بردخون گفت: پارك ملي دير نخيلو را كه به بهشت پرندگان معروف شده است و مي توان با ايجاد زيرساخت هاي مناسب در زمينه گردشگري نسبت به جذب توريسم به يكي از مناطق توريسمي پرندگان نادر دريايي و جوجه آور تبديل كرد.

[کد خبر:AJ14758]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب