آینه جم - مدیرکل محیط زیست استان بوشهر از مقابله جدی با فروشندگان پرندگان وحشی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش  آینه جم، مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: با تلاش محیط بانان شهرستان دشتستان و اقدامات اطلاعاتی انجام شده موفق به دستگیری یکی از فروشندگان عمده کبک در شهرستان دشتستان شدیم. در بازرسی از محل نگهداری این پرندگان بیش از ۱۰۰ قطعه کبک کشف شد که هم اکنون در شرایط مناسبی نگهداری و منتظر کسب دستور مرجع قضایی برای رهاسازی آنها در طبیعت هستیم.

حسین دلشب ضمن تقدیر از طبیعت دوستان قانونمند گفت: متاسفانه چندی است خرید و فروش گونه های وحشی از جمله کبک، تیهو، جیرفتی و پرندگان شکاری باب شده و حتی علنا در فضای مجازی نسبت به درج آگهی اقدام می‌کنند لذا ضروری است به استحضار هم‌استانی‌های محترم رسانده شود که خرید و نگهداری پرندگان یاد شده در منزل جرم محسوب شده و مطابق قانون شکاروصید با متخلفین برخورد خواهد شد لذا استدعا دارم جدا از این عمل خودداری کنند تا طبیعتمان زیباتر و غنی‌تر از همیشه باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان با همراهی پلیس اطلاعات، طی بازرسی منزل یکی از فروشندگان پرندگان وحشی موفق به کشف بیش از ۱۰۰ قطعه کبک شد. متخلفین مذکور برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

[کد خبر:AJ15262]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب