آینه جم  - مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: طرح احیا و تعادل بخشی در بوشهر با دو بال «علم و صنعت» اوج می گیرد.

به گزارش آینه جم  به نقل از شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، شاهپور رجایی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به اهمیت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع زیرزمینی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۳۰ دشت است که ۷۰ درصد این دشت‌ها در حالت بحرانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری نامطلوب از آب‌های زیرزمینی سبب تشدید بحران کم‌آبی شده است گفت: افت سطح آب زیرزمینی سبب کاهش مستمر آبدهی چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات شده و کف‌شکنی و جابه‌جایی مکرر چاه‌ها بر بحران کم‌آبی افزوده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در قالب طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی منابع زیرزمینی اجرایی می‌شود افزود: برای مقابله با بحران آب در استان بوشهر طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی تهیه شده و در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود.

رجایی از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبر داد و بیان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر و دانشگاه خلیج فارس، اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بنا به ضرورت حفظ و صیانت از منابع آب و نیز مصوبه شورای عالی آب کشورمنوط به تعامل شرکت‌های آب منطقه‌ای با محیط‌های علمی، آموزشی و دانشگاهی با عنوان دانشگاه معین بخش آب امیدواریم با اجرای بندهای این تفاهم‌نامه آغاز فصل تازه‌ای در مدیریت منابع آب استان مبتنی بر پژوهش محوری شکل پذیرد.

وی احیا دشت‌های استان بوشهر را یکی از مفاد تفاهم‌نامه دانست و تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی این شرکت که مستلزم همکاری جدی و مستمر دانشگاه در قالب این تفاهم‌نامه است ارائه نسخ جداگانه‌ای برای هر کدام از دشت‌های استان در راستای احیای منابع آبخوان‌ها و طرح تعادل بخشی آنها است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از نشست مشترک کمیته انسجام بخشی آب و آبفای استان بوشهر خبر داد و افزود: به‌زودی نشست مشترک کمیته انسجام‌بخشی آب و آبفای استان بوشهر در راستای مدیریت یکپارچه منابع آب و تحقق کامل بندهای این تفاهم‌نامه و با محوریت طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار می‌شود.

[کد خبر:AJ15311]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب