181.jpg

آینه جم - منتخب جنوب استان بوشهر در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی گفت: فراکسیون جنوب در مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود.

سکینه الماسی در گفتگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: برای افزایش قدرت سیاسی نمایندگان شهرستان‌های جنوب ایران پیشنهاد تشکیل فراکسیونی با عضویت نمایندگانی از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان را در دستور كار دارم.

وی افزود: همدلی خوبی میان نمایندگان استان بوشهر است اما برای پیشبرد اهداف، نیاز به افزایش قدرت سیاسی در مجلس و همراه کردن نمایندگانی هستیم که وجوه اشتراک زیادی با هم داریم و می‌توانیم فراکسیون قدرتمندی را در مجلس شورای اسلامی تشکیل دهیمصحن علنی مجلس شورای اسلامی.

الماسی اضافه کرد: طرح اولیه تشکیل این فراکسیون را نوشته‌ام و در اولین جلسه مجمع منتخبین استان بوشهر به طور کامل شرح داده شد و مورد تائید دیگر منتخبین هم قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، استان‌های جنوبی ایران که مسائل مشترکی مانند، دریا، انرژی، شرایط محیط زیستی و غیره دارند فراکسیونی را تشکیل می‌دهند که یک هشتم خاک و ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ایران را شامل می‌شود و سهم قابل توجهی در اقتصاد ایران را دارند.

منتخب دیر‌، کنگان، جم و عسلویه در انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم همگرایی بیشتر برای پیشبرد اهداف خاطرنشان کرد: با تشکیل فراکسیون جنوب، جایگاه سیاسی نمایندگان عضو، ارتقاء یافته و صدای رساتری از جنوب ایران شنیده خواهد شد.

[کد خبر:AJ15333]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب