آینه جم: نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان جنوب استان بوشهر برای اشتغال در صنعت نفت توانمندسازی شوند.

به گزارش «آینه جم »  سکینه الماسی صبح شنبه در نشست با مسئولان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی جوانان و همچنین رونق اشتغال نقش بسیار مهمی دارد و باید توجه خاصی به آن صورت گیرد.

وی به نقش بسیار مهم آموزش های فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی افراد اشاره کرد و ادامه داد: مهارت‌افزایی یکی از پیش‌زمینه‌های خوداتکایی است و امیدهای اشتغال در جوانان را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت توجه ویژه‌ای به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارد و تلاش دارد که از این طریق زمینه توسعه اشتغال فراهم شود.

وی از تلاش برای همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای و توسعه زیرساخت‌های آموزشی در سطح استان خبر داد و بیان کرد: از طرح‌های مربوط به سازمان فنی و حرفه‌ای در مجلس دفاع خواهیم کرد و امیدواریم این طرح‌ها زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت بیشتر باشد.

الماسی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ آموزش های مهارتی در جامعه، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود که کارگاه‌ها و مراکز آموزشی نهادهای مختلف زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت‌های مهارت‌افزایی را توسعه دهند.

وی به ظرفیت‌های بسیار مهم شهرستان‌های جنوبی استان در زمینه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: باید با توجه به نیازهای این صنایع و ارائه آموزش‌های مناسب، جوانان جنوب استان بوشهر برای اشتغال در صنعت نفت توانمندسازی شوند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توسعه آموزش‌ها و ایجاد اشتغال زمینه برخورداری از جامعه‌ای سالم فراهم می‌شود و شاهد کاهش جرایم خواهیم بود.

وی، فعالیت‌ها و اقدامات آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این آموزش‌ها راهی برای ارتقای دانش و کسب مهارت‌های لازم برای افراد مختلف در تمامی سطوح تحصیلی است.

[کد خبر:AJ16655]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب