آینه جم: امام جمعه عسلویه با اشاره به درگیری‌های صورت گرفته در شهرستان عسلویه و کشته شدن یک نفر دراسکله نخل تقی، خواستار برخورد قانونی با متخلفان حادثه شد و گفت: قانون باید برای همه اجرا شود.

به گزارش آینه جم:  حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: حادثه روز عید سعید فطر در عسلویه حادثه تلخی بود که برخی نابخردی‌ها در این حادثه باعث تاسف همگان شد.

وی تصریح کرد: پدر و مادرها باید به فرزندانشان یاد دهند که این مملکت متعلق به همه مردم است و همه در این کشور زندگی می‌کنیم و باید کشور را دوست داشته باشیم و از بیت‌المال به خوبی حفاظت و حراست کنیم.

امام جمعه عسلویه بر لزوم اعمال قانون برای همگان تاکید کرد و ادامه داد: باید بررسی مناسب و دقیق در مورد حادثه نخل‌تقی صورت گیرد و هر کسی که خلاف قانون عمل کرده است با او برخورد شود؛ اگر مامور نیروی انتظامی متخلف است باید برخورد شود و اگر شخص دیگری نیز خلاف کرده با او برخورد شود.

ناامنی به همه ضرر می‌زند

وی با اشاره به اینکه ناامنی به همه ضرر می‌زند، خاطرنشان کرد: همه می‌بینیم که یک اشتباه کوچک باعث چه اتفاقاتی می‌شود؛ نباید به برخی افراد اجازه داده شود که از این فضا سوءاستفاده کنند.

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه آرامش لازمه زندگی همه افراد است، تصریح کرد: همه مردم را به آرامش دعوت می‌کنیم و هر گونه مشکل و تخلفی باید از راه‌های قانونی پیگیری شود.

وی با تقدیر از رئیس بیمارستان عسلویه، اضافه کرد: شاهد رسیدگی خوبی به مجروحان حادثه درگیری در عسلویه بودیم و در بررسی‌های که داشتیم، خوشبختانه مجروحان در دیگر مراکز درمان از جمله شیراز و بوشهر و کنگان نیز وضعیت خوبی دارند.

امام جمعه عسلویه با تقدیر از بزرگان شهر، ائمه جمعه و جماعات، شوراها و معتمدین‌محلی  به‌ویژه سپاه و بسیح، بیان کرد: با تلاش همگانی شاهد ایجاد امنیتی مناسب و آرامشی مطلوب در سطح شهرستان هستیم.

قانون باید برای همه اجرا شود

وی نظام ما دشمن کم ندارد و دشمنان مترصد سوءاستفاده هستند و به دنبال بهانه‌ای هستند و حالا هم موضوع فرقه و مذاهب را مطرح کرده‌اند.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد با تاکید بر اینکه قانون باید به خوبی اعمال شود، گفت: از رئیس‌کل دادگستری استان نیز خواسته‌ایم که با هر کسی که تخلفی کرده است، برابر قانون برخورد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد حقوق‌های نجومی ، افزود: این برداشت‌ها خیانت به آرمان‌های نظام است و در گذشته کوتاهی‌هایی در این زمینه رخ داده است که باید جبران شود و کسانی که بی‌قانونی کرده‌اند، مجازات شوند.

امام جمعه عسلویه با تاکید بر اینکه استعفا و برکناری کافی نیست، اظهار کرد: باید مبنای حقوقی مشخص شود و مجازات برای آنها تعیین شود و بیت‌المال برگردد.

وی با بیان اینکه برخی افراد فقط قشنگ حرف می‌زنند و عملی ندارند، اضافه کرد: متاسفانه در گزینش مراکز دولتی دقت نمی‌شود و به جای شایسته‌سالاری شاهد روابط هستیم.

[کد خبر:AJ16770]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب