آینه جم : با وجود رضایتمندی نسبی اهالی برازجان از عملکرد یکساله شهردار فعلی، گروه مخالف وی در شورای شهر که با اقدامات خود نتوانسته منجر به استعفای وی شوند، با مقدمه چینی هایی، برای استیضاح سعید شمالی نژاد خیز برداشته اند.

به گزارش « آینه جم »؛ دیشب نشست 5 ساعته ای میان شهردار و اعضای شورا در خصوص پاسخ به 49 سوال برگزار شد که تا حوالی 2 نیمه شب خاتمه یافت.

این نشست که در بخش پاسخ های شهردار به صورت علنی با حضور رسانه ها و برخی شهروندان برگزار شد، نهایتا برای رای گیری میان اعضای شورا، پشت درهای بسته ادامه یافت و دست آخر اعلام شد 4 سوال کننده از پاسخ شمالی نژاد قانع نشده اند؛هرچند 5 عضو دیگر شورا پاسخ های وی را قانع کننده یافتند.

اما سخنگوی شورای شهر برازجان از برگزاری جلسه استیضاح شهردار سخن گفته و افزود: چون اعضای سوال کننده قانع نشده اند، براساس ماده 73 قانون شوراها، باید در جلسه دیگری طرح استیضاح شهردار مطرح شود و سوالات مجددا برای شهردار ارسال گردد.

مرتضی قدوسی که یکی از سوال کنندگان از شهردار است در گفتگو با سایت فکرشهر ادامه داد: قانون گفته که اگر پاسخ ها قانع کننده تشخیص داده نشد، اعضا باید در جلسه دیگری که به امضای یک سوم اعضا رسیده باشد، سوالات را برای استیضاح مطرح کنند که در ان جلسه بحث عزل و نصب شهردار مطرح خواهد شد.

به گفته وی، جلسه ی بعدی شورا حداکثر 10 روز بعد از ارسال سوالات استیضاح برگزار خواهد شد.

قدوسی اضافه کرد: اکنون استیضاح شهردار با درخواست کسانی که قانع نشده اند مسجل گردیده و قرار است در جلسه بعدی سوالات استیضاح جمع بندی و ارسال شود.

گفتنی است مرتضی نیکجو، مرتضی قدوسی، محمدتقی گرمسیری و اسماعیل ناخایی چهار نفری بودند که با 49 سووال خود شهردار  جوان برازجان را به چالش کشیدند.

در جلسه شهردار و شورای شهر برازجان چه گذشت؟

در این جلسه طولانی که از ساعت 21:20 دقیقه شنبه شب آغاز شد و تا 2 بامداد پایان یافت، مرتضی نیکجو رئیس شورای شهر برازجان اظهار داشت: شهرداری برازجان یکی از شهرداری های بحرانی استان است که از لحاظ جمعیتی در ردیف دومین و از لحاظ درآمدی در ردیف بیستمین شهر استان است.

به نوشته اتحاد خبر، وی گفت: ما در این جا قصد مچ گیری نداریم و همه برخوردهای ما قانونی است و در راستای قانون عمل می کنیم و در این جلسه قصد ما حمایت و دفاع از شهردار نیست.

شهردار برازجان هم با اشاره به اینکه در طرح سوالات، ایرادات شکلی و ماهوی وجود دارد گفت: این سوالات با توجه به ماهیت محرمانه ای که داشته، طبق قانون در ابتدا می بایست به امضای رئیس مجموعه می رسیده که این امر صورت نگرفته و برخی از آن ها نیز مربوط به زمان حضور من در شهرداری نبوده و خیلی از سوالات نیز متتاقض یکدیگرند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نسبت به مرمت حفاری های گاز اقدامی صورت نگرفته، گفت: ما تاکنون پنج هزار و 260 متر مربع عملیات مرمت گاز داشته ایم که از این مقدار 3 هزار و 867 مترمربع آن مربوط به سال 95 می باشد.

شمالی افزود: با توجه به عقب ماندگی هایی که در شهر اتفاق افتاده بود و با اهتمامی که با مدیران و معاونین داشتیم و با همکاری هایی که از طرف فرمانداری و شرکت گاز صورت گرفت، از طریق مناقصه عمومی پیمانکار را انتخاب نمودیم که از هفته جاری عملیات مرمت کاری آغاز می شود.

شمالی نژاد در مورد بدهی های شهرداری برازجان به پبمانکاران، ادارات دولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی و کارکنان خود گفت: این بدهکاری ها مربوط به سنوات گذشته بوده که بر روی هم انباشت شده، از جمله رقمی در حدود 600 میلیون تومان مربوط به اضافه کاری های سال 93 بوده است.



وی همچنین با اشاره به تکمیل پروژه های پل مجاهد و میدان شهدای خلیج فارس، انجام بیش از 20 هکتار آسفالت و 14 کیلومتر جدول گذاری در سطح شهر گفت: با پیگیری بنده و مجموعه شهرداری موفق شدیم با دستور وزیر رفاه و امور اجتماعی، کاری که در این دو دهه انجام نگرفته بود یعنی بدهی هفت میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی را به پرداخت ماهی 140میلیون تومان تقسیط کنیم.

شمالی نژاد با تاکید بر اینکه برگ زرین ما جلوگیری از ایجاد هزینه های گزاف بر شهرداری بوده تصریح کرد: در رابطه با پرداخت مطالبات، هر جا پرداختی کرده ایم پاسخگو هستم و قانون تعیین کننده است، همچنین تمام پرداخت ها مصوبه شورا بوده یا قانون به ما اجازه پرداخت می داده است.

در این جلسه که در برخی اوقات با اصطکاک کلامی اعضای شورا با همدیگر همراه بود، سعید شمالی نژاد به سوال پیرامون تحصن پرسنل معترض شهرداری پاسخ داد و اظهار داشت: هیچ تعهدی به کسی نداده ام و نخواهم داد و اعتقادی به باج خواهان ندارم و دست آن هایی که شهر را به این روز نشانده اند، قطع می کنم.

شهردار برازجان با اشاره به این که سوالات شورای شهر بیشتر شبیه دادخواست یا شکواییه علیه شهردار است، در رابطه با عدم تملک املاک در مسیرهای دلگشا و شریعتی، با اشاره به اینکه تاکنون 650 میلیون تومان در رابطه با خیابان دلگشا پول پرداخت کرده ایم گفت: در مسیر دلگشا چون معارض وجود دارد و با توجه به املاک زیادی که در مسیر هست، اجرای آن با مشکل مواجه است و کار متوقف شده، ولی با پایگاه انتقال خون به توافق رسیده ایم.



شمالی نژاد همچنین از خرید یک دستگاه گریدر، دو دستگاه جاروب مکانیره، دو دستگاه پرس و یک دستگاه مخزن شور توسط شهرداری خبر داد و گفت: میزان بدهی ما یک قسمتی از آن مربوط به دوره قبل بوده که ما توانسته ایم آن را مدیریت کنیم تا فشار بر روی شهرداری کمتر شود.

وی اظهار داشت: ما در شهرداری سعی کرده ایم بر محور دو موضوع سالم سازی و شفاف سازی کارها را پیش ببریم و آنچه نزد ما مهم است کار پاک و کار درست است و من همواره سعی کرده ام ضمن حفظ و رعایت حریم اخلاقی و انسانی، کارها را در مسیر و چارچوب قانونی انجام دهم.

شمالی نژاد به مشکل کاربری کلانتری 11 اشاره کرد و اظهار داشت: اداره مسکن و شهرسازی علیه شهرداری شکواییه داده و تا زمانی که این مشکل حل نشود ما نمی توانیم اقدامی کنیم.

شمالی نژاد در پایان جلسه با بیان این که پرسش از تکالیف و حقوق شورا است و من موظف به پاسخگویی هستم اظهار امیدواری کرد، آنچه که مرضی پرودگار و مردم است را بتوانیم انجام دهیم و مشکلات موجود در حیطه شهرداری را به نحو احسن پی گیری نماییم.

[کد خبر:AJ16975]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب