آینه جم: شورای شهر گناوه با استیضاح شهردار این بندر، غافلگیری و عملکرد پر انتقادش در ماههای پایانی این دوره شورا را نیز ادامه داد.

به گزارش آینه جم :نشست غیرعلنی یکشنبه شب شورای شهر گناوه که تا پاسی از شب ادامه داشت، آنها رای به استیضاح احمد طاهری داده و برای این شهرداری سرپرست تعیین کردند.

طبق اطلاعات واصله، استیضاح طاهری با 7 رای از 9 عضو شورا صورت گرفته است. همچنین گزینه های سرپرستی شهرداری گناوه شامل علی دشتی مسئول حراست و عبدالرضا بدخشان مسئول امور ساختمانی شهرداری بوده که نهایتا بدخشان با 5 رای به این منظور تعیین شد.

طاهری از مدرسان دانشگاه پیام نور و مسئول ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در گناوه، تابستان گذشته با رای اکثریت اعضای شورای شهر گناوه به سمت شهرداری انتخاب شد و طی این مدت اقدامات وی برای شفاف سازی عملکرد شهرداری، موجب اعتماد بیشتر افکار عمومی گردیده بود.

با این حال از اواخر سال گذشته زمزمه اختلافات برخی اعضا و شهردار به گوش رسید تا اینکه افشاگری چندی پیش طاهری در جمع روزنامه نگاران پیرامون قراردادهای صوری و هزینه های بدون مطالعه گذشته که اکنون چالشی برای شهرداری شده، مخالفان وی را برای برکناری اش مصمم تر کرد و شورا طرح سوال از وی را مطرح نمود.

همان زمان، شماری از فعالین اجتماعی گناوه اقدام این شورا را در راستای منافع شخصی شان تفسیر کرده و خواستار برگزاری علنی جلسه پاسخگویی طاهری شدند که اعضای شورا زیربار این موضوع نرفته تا اینکه نهایتا یکشنبه شب در جلسه ای بدون حضور شهردار، رای به عزل وی دادند.

این در شرایطی است که برخی معتقدند چند هفته از مهلت قانونی فعالیت 4 عضو علی البدل شورای شهر گناوه گذشته و رای امشب آنها قانونی نبوده است. (این افراد طبق قانون شوراها تا تعیین تکلیف 4 عضو دیگر که گرفتار مشکل قضایی شدند، برای مدت 6 ماه وارد این نهاد شدند.)

از این رو باید منتظر اعلام نظر کمیته انطباق مصوبات شورای شهر در فرمانداری پیرامون تصمیم امشب آنها باشیم.

ضمن اینکه شورای حل اختلاف استان که اخیر خدری و سعادت دو نماینده استان برای عضویت در آن تعیین شده، مرجع اعلام نظر درباره وضعیت 4 عضو علی البدل شورای شهر گناوه است.

به هر روی، عزل شبانه شهردار گناوه در ادامه عملکرد پرانتقاد شورای چهارم گناوه و تغییرات متعدد شهرداران می باشد؛ طوری که از ابتدای فعالیت آن 6 شهردار یا سرپرست تعیین شده است (علی دشتی، محمدرضا عربزاده، نعمت‌الله عباسی، ابراهیم احمدی، احمد طاهری و حالا عبدالرضا بدخشان)؛ عملکردی که به نظر می رسد در سطح کشور کم سابقه است.

البته این شورا پیش از انتخاب طاهری، به دلیل خاتمه مهلت 3 ماهه جهت معرفی گزینه شهرداری، می رفت که منحل شود، ولی با چشم پوشی مسئولان استان مواجه گردید، اما به نظر می رسد با توجه به نارضایتی پیش آمده از حواشی شورای چهارم گناوه، آنها در انتخابات خرداد آینده کار دشواری برای گرفتن رای اعتماد مجدد از مردم خواهند داشت.

**خلیج فارس

[کد خبر:AJ17627]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب