آينه جم : با اعلام نتایج آزمون جذب نیروی انسانی در پتروشیمی مرجان در منطقه عسلویه موجی از نارضایتی جوانان چهار شهرستان پیرامون تاسیسات پتروشیمی در منطقه پارس را فرا گرفت.

به گزارش « آينه جم »؛ سفر اخیر استاندار بوشهر به شهرستانهای دیر، کنگان و جم در جنوب استان بوشهر محلی برای بروز این اعتراضات شد. با وجودیکه سالاری چندان وقعی به این اعتراضات نگذاشت اما نماینده مردم چهار شهرستان دیر، کنگان، جم و عسلویه در صحبتهایی خواهان رسیدگی به نتایج این آزمون و رعایت حق جذب نیروهای بومی در این استخدام شد.

جمعی از جوانان شرکت کننده در این آزمون استخدامی  با انتشار پیامهایی در فضای مجازی نوشتند: ما جوانان شهرستانهای دیر، کنگان، جم و عسلویه از خانم الماسی نماینده محترم این حوزه و دیگر نمایندگان محترم استان می خواهیم تا مشخص شدن نحوه ی جذب افراد و شفاف سازی و معرفی اشخاص برگزیده و مقایسه با سهمیه های مصوب در صورتی که حقی از شرکت کنندگان بومی ضایع شده است احقاق حق نمایند و جلوی بی عدالتی احتمالی را به جد بگیرند.

اوایل دی ماه سال گذشته بود که پتروشیمی مرجان یکی از شرکت های پتروشیمی واقع در فاز دو پتروشیمی های منطقه پارس خبر از برگزاری آزمون استخدامی خود در بهمن سال همان سال را منتشر کرد. خبری که موجی از شادی را میان خیل عظیم جوانان بومی و جویای کار استان بوشهر بوجود آورد. حال پس از گذشت بیش از ۸ ماه از برگزاری این آزمون و اعلام نتایج آن متاسفانه جوانان بومی استان کمترین سهم را از میان پذیرفته شده گان نهایی این آزمون دارند در حالی که طبق وعده های مسوولان و جلسات ویژه با مدیران پتروشیمی مرجان می بایست سهمیه ی صد درصدی بومی برای متقاضیان در مقاطع دیپلم و کاردانی لحاظ می گردید که پس از اعلام نتایج مشخص شد حتی سهمیه مصوب قانونی نیز برای جوانان استان اعمال نشده است.
تمامی اینها در حالی است که تاخیر ۹ ماهه این شرکت در اعلام نتایج نهایی نیز جای بحث دارد که امیدواری می رود نمایندگان استان این موارد را مد نظر قرار دهند تا حقی از جوانان بومی استان ضایع نگردد.

چندی قبل پتروشیمی امیر کبیر واقع در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر اقدام به برگزاری آزمون استخدامی نمود که شرکت کنندگان مجاز در این آزمون تنها و تنها بومیان خود این استان بودند.

قرار بر این بوده است که ۳۰ نفر نیروی دیپلمه و ۲۸ نفر کاردانی بومی و از میان لیسانس و فوق لیسانس هم با اولویت ۵۰ درصد نیروهای بومی جذب این شرکت شوند.

شهریاری که پیش از این به اخراج چهار نفر در پتروشیمی جم واکنش نشان داده بود در این موضوع ورود آشکاری نکرده است.

خدری نیز که این روزها عضو کمیسیون انرژی است و لابد می تواند در این موضع چاره جویی کند اما تاکنون به این اعتراض جوانان بومی استان واکنشی نداشته است.

سکینه الماسی اما در همین خصوص گفت: متاسفانه حضور نیروهای بومی شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در شرکت‌ها بسیار کم رنگ دیده می‌شود و انتظار داریم هرچه سریعتر سهمیه اشتغال ۵۰ درصد نیروی بومی در شرکت‌های نفت و گاز محقق شود.

وی به استخدامی شرکت پتروشیمی مرجان هم اشاره و تاکید کرد: متاسفانه از ۲۰ نیروی انتخاب شده توسط این شرکت فقط ۲ نفر بومی هستند که این ظلم به جوانان و مردم شهرستان‌های جنوبی است.

منبع: مند

[کد خبر:AJ17799]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب