آینه جم: دو ماه آینده سفر کاری تری به بوشهر داشته و ضمن افتتاح برخی از پروژه های مهم، به صورت فنی تر وضعیت استان بررسی می شود.

آینه جم: معاون اول رییس جمهور گفت: بوشهر به دلیل فعالیت بندری نمی تواند بدون راه آهن باشد، اما اگر بخواهیم با اعتبارات دولتی اجرایی کنیم، دوره ای 60 ساله به بهره برداری می رسد. بنابراین باید به دنبال تامین اعتبار آن از منابع دیگر باشیم.

به گزارش «آینه جم»؛ اسحاق جهانگیری که برای کلنگ زنی نیروگاههای 2و 3 اتمی به بوشهر سفر کرده بود، در شورای اداری استان به ساماندهی کالای همراه ملوانی هم اشاره کرد و گفت: بنا نداریم مردم را اذیت کنیم، بلکه استاندار طرحی را آماده کند تا هم نظر مردم تامین شود، هم از واردات بی حساب و کتاب کالا جلوگیری شود.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1395/06/20/139506201631344448616394.jpg

بخش های دیگر اظهارات وی در این نشست در ادامه می خوانید:

  • من با آقای شهریاری (نماینده دشتی و تنگستان) در مجلس همکار بوده ام. درباره نکته ای که ایشان برای مسئولیت های اجتماعی صنایع به محیط پیرامون گفتند، من تاکیدات خودم را خواهم داشت، ولی کار اساسی این است که از همین صنایع موجود استان، فرهنگ صنعتی در استان حاکم شود. من هم در دوره استانداری اصفهان همین دغدغه آقای شهریاری را در قبال ذوب آهن داشتم، ولی اصفهان که با ساخت دو مدرسه و کمک خاص این صنایع اصفهان نشد، بلکه این کارخانه ها توانست فرهنگ صنعتی را در اصفهان ایجاد کند، یعنی نیروهای آن پس از مدتی خودشان کارآفرین و مدیر صنعتی شدند و اینگونه استان شتاب گرفت.
  • هدف سفر امروز من کلنگ زنی نیروگاه اتمی بود و تا دو ماه آینده سفر کاری تری به بوشهر داشته و ضمن افتتاح برخی از پروژه های مهم، به صورت فنی تر وضعیت استان بررسی می شود.
  • درباره دو روستای هلیله و بندرگاه در حاشیه نیروگاه اتمی که 40 سال بلاتکلیف بودند، تصمیماتی گرفته شده که امیدواریم رضایت خاطرشان را جلب کند. درست نبود نه پول می دادیم مردم جابجا شوند و نه اجازه ساخت و ساز داده می شد. نیروگاه هم نه برای این روستاها و نه برای شهر بوشهر مشکلی ایجاد نمی کند. باید با پیگیری استان، سریع تر تصمیمات برای این روستاها اجرایی شود.
  • نمی توان منکر فساد سیستمی شد، ولی این دولت در برابر فساد ساکت و بدون عکس العمل نیست. همچنان که در بحث فیش های حقوقی، قوه مجریه تنها قوه ای بود که در این زمینه برخورد کرد و مهمترین کار دولت تشکیل شورای حقوق و دستمزد و گذاشتن سقف برای پرداخت ها در همه سطوح است.
  •  دولت در پیگیری حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد. به محض اعلام خطا در بانک دی دولت تصمیم گرفت مدیر آن را برکنار کند، در مسئله صندوق فرهنگیان هم که متعلق به صدها هزار نفر از فرهنگیان کشور است اگر کسی تخلفی کرده باید با آن برخورد شود.
  • *** خلیج فارس
[کد خبر:AJ18004]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب