آینه جم ، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد گفت: مردم عسلویه مردمی نجیب و خویشتن دار و همسایگانی با وفا برای صنایع نفت و گاز هستند و مسئولین باید حق همسایگی را رعایت کنند و فکری اساسی برای رفع مشکلات زیست‌محیطی در این شهرستان کنند.

به گزارش آینه جم ، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد امام جمعه عسلویه با اشاره به آلودگی شدید هوای این شهر، گفت: عسلویه به دلیل تجمیع صنایع آلاینده نفتی و روشن بودن نزدیک به 60 مشعل از آلوده ترین مناطق کشور است.

وی ادامه داد: مردم عسلویه طی روزهای اخیر شرایط بغرنج تری را تجربه می کنند و آلودگی ناشی از آتش سوزی چند روز گذشته در یکی از پتروشیمی ها، تشدید شده و تعمیرات ضروری آن هنوز انجام نشده است و زندگی عادی مردم با مشکل اساسی روبه رو شده است.

حجت الاسلام هاشمی نژاد اظهار کرد: در این شهرستان آلودگی زیادی وجود دارد که باید بیشتر رسیدگی شود و باید در این راستا از محققان جوان برای ارائه راهکارهای رفع آلودگی استفاده شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه پایتخت انرژی ایران فاقد تجهیزات و امکانات تخصصی برای مهار آتش سوزی ها و آلودگی های ناشی از آنها است و جای خالی بیمارستان سوانح و سوختگی هم بشدت احساس می شود.

امام جمعه عسلویه افزود: طی جلسه و صحبت هایی که روز گذشته با استاندار، معاون سیاسی وی و مدیرکل محیط زیست استان بوشهر داشته ایم، بنا شده که اقدامات لازم انجام شود و امروز آلودگی کمتر شود.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: ‌البته تا بعد از ظهر دیروز آلودگی تغییری نکرده، اما قول گرفته ایم که تا امروز صبح(یکشنبه) آلودگی عسلویه مهار شود و امیدواریم با رفع آلودگی ها زندگی عادی مردم جریان یابد.

وی اظهار داشت: استاندار و مدیر کل محیط زیست، به صورت جدی پیگیر هستند و امیدوار هستیم که زودتر این پیگیری ها به نتیجه مطلوب برسد و مردم بیش از این نگران نباشند.

امام جمعه عسلویه بیان داشت: مردم واقعا نگرانی زیادی دارند و طبیعتا ما هم جزء مردم و خیلی نگران هستیم که این آلودگی دارد مردم را آزار می دهد.

وی یادآور شد: مردم عسلویه مردمی نجیب و خویشتن دار و همسایگانی با وفا برای صنایع نفت و گاز هستند و مسئولین باید حق همسایگی را رعایت کنند و فکری اساسی برای رفع مشکلات زیست‌محیطی در این شهرستان کنند.

منبع: سپاس

[کد خبر:AJ18109]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب