آینه جم : استاندار بوشهر در صفحه شخصی اش در فیسبوک گزارشی از سفر یکشنبه به تهران منتشر کرد که بخشی از آن درباره نهایی شدن ارسال آئین نامه ساماندهی تهلنجی به هیات دولت است.

این گزارش در ادامه می خوانید:

بنام خدا

گزارش كار

با سلام و احترام

گزارش سفر كاري روز يكشنبه  ٩٥/٨/١٦به شرح زير خدمتتان ارائه مي گردد:

ساعت ٨ صبح، قرار صبحانه كاري با يكي از هم استاني ها داشتم، يك سرمايه گذار در حوزه مواد غذايي هم با ايشان بودند. قرار شد طرح شان را آماده ارائه به بانك كنند و حمايت شوند.

ساعت ١١ با مهندس نعمت زاده، جلسه ساماندهي ته لنجي داشتيم. لذا از ساعت ٩ الي ١٠ مطالب جلسه را دسته بندي كردم. حدود يك سال روي اين موضوع با همكاري وزارت كشور، گمرك ايران، ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز و وزارت اطلاعات، با همكاري نيروي انتظامي و درياباني، كار مشترك شده و نتيجه آن، تهيه پيش نويس براي تصويب در هيئت وزيران است كه مفاد آن را وزير محترم صنعت، معدن و تجارت تاكنون تأييد نكرده بودند.


در ديدار مورخ٩٥/٥/٢٦ با دكتر روحاني رئيس جمهور محترم، مسئله و ضرورت توجه به معيشت ساحل نشين و ساماندهي ته لنجي را مطرح كرده بودم كه ايشان نظر مساعد داشتند و مكاتبه اينجانب را ارجاع فرمودند. تاكنون طي ٣ ديدار با دكتر جهانگيري معاون اول محترم رئيس جمهور، مسئله را طرح كردم. در سفر مورخ ٩٥/٦/٢٠ ايشان به استان، مجدداً ضرورت توجه به معيشت ساحل نشينان و عدم حذف ته لنجي را كاملاً تشريح كردم و مكاتبه اي هم در پرواز برگشت به تهران كه ايشان را همراهي مي كردم در اين خصوص ارائه دادم. دستور فرمودند:

«جناب آقاي نعمت زاده، با توجه به اهميت مسئله با استاندار محترم بوشهر جلسه اي بگذاريد، بنحوي تصميم گيري شود كه به مردم استان آسيب نزند.»

جلسه امروز در ادامه همين فرايند بود. جلسه ساعت ١١ شروع شد و 2.5 ساعت زمان برد. واقعاً آقاي مهندس نعمت زاده وقت گذاشتند. تاريخ ملواني و لنجداري را براي ايشان تشريح كردم. اينكه معافيت ٤ ميليوني براي ٦ سفر، به هيچ وجه معيشت ملوان، لنجدار و رونق بازار شهرهاي ساحلي را تأمين نمي كند. استدلال دقيق كارشناسي صورت گرفت. از همكارانشان گلايه كردند كه چرا طرح را قبلاً برايشان درست تشريح نكرده اند. لذا با كليات اعلام موافقت كردند. طرح كلمه به كلمه قرائت شد و با اصلاحاتي مختصر و البته مفيد، ايشان و اعضاي جلسه (معاون گمرك ايران و معاون ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز و ...) روي آن بطور كامل توافق كردند.

ديدگاه كارشناسي، وسعت ديد، قاطعيت و حمايت از حقوق مردم در تصميم گيري ايشان راجع به مفاد پيش نويس، براي رفع مشكل و تضمين معيشت مردم، ستودني بود. مهندس نعمت زاده به آقاي خسروتاج معاون وزير و رئيس كل سازمان توسعه تجارت دستور دادند تا پيش نويس آيين نامه تنظيم شود. مقرر شد ايشان (وزير)، رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، رئيس كل گمرك ايران و اينجانب

ذيل آن را امضاء كنيم و توسط مهندس نعمت زاده طي نامه اي خطاب به دكتر جهانگيري ارسال و درخواست شود به كميسيون هاي ذيل دولت ارجاع نشود و مستقيماً به صحن دولت برود و در هيئت دولت به تصويب برسد.

در صورت تصويب اين پيش نويس (آيين نامه) در دولت، ميزان كالاي همراه ملوان چندين برابر مي شود، براي آن پته معتبر درون استاني صادر و گردش آن در سطح استان كاملاً قانوني و شفاف مي شود و معيشت ملوانان و لنجداران و رونق بازار شهرهاي ساحلي، كاملاً تضمين مي گردد.

ان شاءالله به تصويب دولت هم برسد و پيگيري هاي يكساله و برگزاري دهها جلسه و ديدار براي اين موضوع با رئيس جمهور محترم، معاون اول محترم رئيس جمهور، وزراء و رؤساي سازمان هاي ذيربط ملي، نتيجه دهد و گرهي از مشكلات مردم عزيز استان، بصورت اساسي حل شود.

پس از صرف ناهار با مهندس نعمت زاده، عازم نمايشگاه مطبوعات شدم. از غرفه روزنامه هاي پيام عسلويه، و هفته نامه فكر شهر و روزنامه ها و خبرگزاري هاي ايران، اعتماد، برنا، ايسنا و ... بازديد كردم.  ٦-٧ مورد مصاحبه با رسانه ها داشتم. حدود ٢ ساعت در نمايشگاه مطبوعات بودم و قبل از ساعت ٤، عازم قرار ملاقات بعدي شدم. ديدار ١/٥ ساعته اي داشتم و از آنجا عازم فرودگاه و روانه بوشهر شدم.

با اخذ موافقت نهايي آئين نامه ته لنجي، اكنون احساس آرامش دارم. اگر دولت هم تصويب كند، تحول اساسي و گشايشي در بازرگاني و حتي گردشگري و رونق بازار كليه شهرهاي استان ايجاد خواهد شد. در هر صورت بر اساس وظيفه، در مسير تحقق آن، از صرف توان، آبرو و اعتباري كه نزد اعضاي دولت داشته ام، مضايقه نكرده ام. در صورت تصويب اين آيين نامه، مردم عزيز بطور قانونمند، شفاف و عزتمندانه از تسهيلات ساحل نشيني برخوردار خواهند شد و معافيت عرفي، نانوشته، آسيب پذير، غيرمستمر و سليقه اي، جاي خود را به حقوقي مدون و شفاف براي ملوانان، لنجداران و بازاريان خواهد داد.

ان شاءالله، خداوند مثل هميشه ياري گرمان باشد و شايسته تحقق اين خدمت به مردم عزيز استان بگرديم.

سربلند باشيد.

سالاری، تاریخ  ٩٥/٨/١٧

[کد خبر:AJ18979]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب