آینه جم: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان بوشهرگفت: بیش از ۱۰۵ هزار تن فرآورده پروتئینی در استان بوشهر مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته که بیش از ۱۳ تن آن فاسد و معدوم‌ شده است.

به گزارش آینه جم؛ محمدرضا عباسی صبح امروز در نشست با بازرسان  مواد پروئینی استان بوشهر با تاکید بر نظارت مستمر از مراکز توزیع و عرضه کننده مواد پروتئینی استان بوشهر اظهار داشت:  یک هزار و 181 مرکز عرضه فرآوردهای خام دام اعم از مرغ و تخم مرغ فروشی، قصابی، ماهی فروشی و غذا فروشی و رستوران در استان بوشهر وجود دارد که تحت نظارت مستقیم ناظران بهداشتی دامپزشکی در طول هفته بصورت مستمر تحت نظارت هستند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر در خصوص عملکرد 9 ماهه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان تشریح کرد: در 9 ماه گذشته 59 هزار و 383 مورد بازدید بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی به عمل آمده و در این بازدیدها بیش از 105هزار تن فرآورده پروتئینی بازرسی بهداشتی شده است.

وی با اشاره به اینکه مواد پروتئینی فاسد معدوم شده است خاطر نشان کرد:  در این بازدیدها بیش از 13 تن مواد پروتئینی فاسد معدوم‌سازی و 157 پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده و 6 مرکز عرضه متخلف نیز با رای دادگاه پلمپ شد.

عباسی با تاکید بر نظارت بر خودروهای حمل فرآورده‌های مواد پروتئینی بیانکرد: علاوه بر عملکردهای ذکر شده ناظران دامپزشکی در سطح استان بر خودروهای حمل فرآورده های خام دامی نیز نظارت دارند و در همین راستا و در 9 ماه اخیر تعداد 27 هزار و 529 بازدید از این خودورها  برای رعایت الزامات بهداشتی بعمل آمده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: از مردم استان بوشهر در خواست می‌شود  تا از دست‌فروشان مواد غذایی و پروتئینی خرید نکنند و مراتب تخلف را به تلفن 1512 و سامانه پیامکی 30002849 اطلاع دهند.

[کد خبر:AJ19877]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب