به گزارش آینه جم:در حالی که این روزها نام و نشان های فراوانی از جمله نام استاندار کنونی بوشهر برای ترک میزهای مدیریتی به گوش می رسد اما بررسی های این پایگاه خبری نشان می دهد که عبدالکریم گراوند در این لیست قرار ندارد.

 گراوند 54 ساله که در اوائل دهه شصت با معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان لرستان وارد حوزه کارمندی شد، پس از مدتی وارد بخشداری آبدانان استان ایلام گردید و پس از آن با رفتن به بخشداری حاجی آباد استان هرمزگان مجدد به فرمانداری ایوان غرب و دهلران استان ایلام برگشت تا پس از چندی معاونت مدیر کل اجتماعی و سیاسی انتظامی ایلام را نیز تجربه کند.
پس از یک دوره حضور در سمت کارشناس در استانداری ایلام، وی در دولت یازدهم به وزارت کشور رفت تا به مدت سه سال سمت معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور را را به خود اختصاص دهد.
گراوند 13 آذر سال 95 به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر معارفه شد و  درست در 16 مهرماه سال گذشته حکم استانداری خود را برای استان بوشهر دریافت کرد.
این روزها با مطرح شدن اسامی 15 استاندار کشور برای ترک جایگاه خود به دلیل اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی، از عبدالکریم گراوند نیز به عنوان یکی از استانداران بازنشسته در فضای شبکه های اجتماعی و برخی از رسانه های استان بوشهر یاد شده است.
استاندار بوشهر امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی سوک با رد این شایعات اظهار داشت: 31 سال و چند ماه از دوران خدمتم سپری شده اما به دلیل داشتن یک سری شرایط، بر اساس اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی که روند آن در شورای نگهبان در حال طی شدن است، بازنشسته تلقی نمی شوم.
وی افزود: بر اساس این قانون، در کنار یک سری شرایط و براساس تبصره یک ماده واحده اصلاح شده؛ به کارگیری بازنشستگان در سمت های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و (ج) ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 86/7/8 و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است.
عیدالکریم گراوند تصریح کرد: افرادی که بازنشسته بوده و حتی از صندوق بازنشستگی حقوق دریافت می کردند اما مجدد وارد دایره خدمات دولتی شده اند بر اساس این قانون دیگر نمی توانند در دستگاه های دولتی شاغل باشند.
وی ادامه داد: افرادی نیز که سن آنها بالای 65 سال بوده و یا دارای بیش از 35 سال خدمات دولتی هستند نیز مشمول این قانون بوده و باید به محض تایید شورای نگهبان و ابلاغ دولت بازنشسته شوند.
استاندار بوشهر در خصوص تعداد مدیرانی که در استانداری بوشهر از استاندار تا معاونین، روستای ستادی استانداری و همچنین مدیران کل مشمول این قانون می شوند، عنوان کرد: دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت هستیم و با داشتن 11 ماه ایثارگری، تا 35 سال می توانم در مجموعه دولتی اشتغال داشته باشم و به لحاظ قانونی مشمول شرایط جدید بازنشستگی نمی شوم.
گراوند ادامه داد: هیچ کدام از معاونین نیز مشمول این قانون برای بازنشستگی نمی شوند اما در بین مدیران کل افرادی وجود دارد که بیش از 35 سال خدمات دولتی داشته و یا بازنشسته بوده و مجدد دعوت به کار شده اند که طبیعی است مشمول این قانون بوده و در حال معرفی جایگزین برای آنها هستیم تا پس از این که به تایید و تصویب شورای نگهبان رسید و دولت ابلاغ کرد، مشکلی از حیث رفتن این افراد در دستگاه های اجرایی ایجاد نشود.
وی با اعلام این که قانون جدید، زمینه حضور بیشتر جوانان را در عرصه مدیریت ایجاد می کند، یادآور شد: از این فضا برای چابکی و نوسازی ساختار مدیریت در استان بوشهر جهت خدمات بیشتر به مردم استفاده خواهیم کرد.
[کد خبر:AJ25403]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب