«آینه جم»؛سال ۱۳۹۵ به علت کاهش تولید جهانی واکسن تزریقی فلج اطفال، واکسن در اختیار کشور ایران و برخی کشور‌های دیگر که در گروه کم‌خطر از نظر شیوع این بیماری طبقه‌بندی شده بودند قرار نگرفت.

به گزارش «آینه جم»؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از والدینی که کودک متولد سال ۱۳۹۵ به بعد دارند خواست، برای تکمیل واکسیناسیون فلج اطفال، تا آخر بهمن کودک خود را به پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت ببرند.

به گزارش «آینه جم»؛ دکتر عبدالمحمد خواجه‌ییان گفت: با وجود همجواری کشور ایران با دو کشور افغانستان و پاکستان با آمار بالای مبتلایان به بیماری فلج اطفال، حدود ۱۸ سال است که به علت پوشش خوب واکسیناسیون فلج اطفال در کشور، ابتلا به بیماری فلج اطفال به صفر رسیده است.

وی افزود: واکسن فلج اطفال به دو شکل خوراکی و تزریقی تهیه می‌شود، در ایران تا پایان نیمه اول سال ۱۳۹۴ برای ایمن‌سازی کودکان فقط از نوع خوراکی واکسن فلج اطفال استفاده می‌شد.

وی ادامه داد: برای دستیابی به هدف نهایی ریشه‌کنی فلج اطفال و به منظور تقویت ایمنی کودکان علیه این بیماری مقرر شد از نیمه دوم سال ۱۳۹۴ در برنامه واکسیناسیون کودکان علاوه بر واکسن خوراکی فلج اطفال، یک نوبت در ۴ ماهگی نیز از واکسن تزریقی فلج اطفال استفاده شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: سال ۱۳۹۵ به علت کاهش تولید جهانی واکسن تزریقی فلج اطفال، واکسن در اختیار کشور ایران و برخی کشور‌های دیگر که در گروه کم‌خطر از نظر شیوع این بیماری طبقه‌بندی شده بودند قرار نگرفت.

دکتر خواجه ئیان یادآور شد: در این مدت کودکان از واکسن خوراکی فلج اطفال استفاده می‌کردند، اما دوباره از شهریور امسال با افزایش تولید جهانی واکسن تزریقی فلج اطفال این واکسن در اختیار ایران قرار گرفت و طبق برنامه واکسیناسیون، همچنان علاوه بر واکسن خوراکی برای کودکان در سن ۴ ماهگی یک نوبت واکسن تزریقی نیز تلقیح می‌شود.

[کد خبر:AJ27270]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب