آینه جم:سومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، در کنار چهره‌های ناشناس، با حضور پر رنگ چهره‌های سیاسی همچون حسن سبحانی نماینده اسبق مجلس و حجت‌الاسلام بطحائی عضو مجلس خبرگان همراه شد.

به گزارش آینه جم: حسن سبحانی یک از چهره‌های شناخته شده در دوره‌های مجلس پنجم، ششم و هفتم، از جمله افرادی است که امروز بعداز ظهر در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و نامش را در لیست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرد.

حسن سبحانی

البته این اولین حضور سبحانی در ستاد انتخابات کشور برای ریاست جمهوری نیست، چه آنکه او در سال 92 نیز تا مرحله ثبت نام در فضای رقابت انتخاباتی پیش رفته بود، اما به دلیل آنکه صلاحیتش از سوی شورای نگهبان احراز نشد، از ادامه مسیر، بازماند.

یکی دیگر از چهره‌های سیاسی، امروز حجت الاسلام  سید هاشم بطحائي گلپايگاني نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري است که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

هاشمی  بطحائی

او در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه آمده ام تا مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنم، گفت: مردم آزاد هستند که در انتخابات به هر که میخواهند رای بدهند. او میگوید در انتخابات رقیب ندارد.

وی در جمع خبرنگاران نیز گفت: انگیزه های متعددی برای ثبت نام در انتخابات دارم. نخست آنکه به غرب و آمریکا که در خوابند و فکر می کنند می توانند ایران را اذیت کنند، بگویم جمهوری اسلامی ایران، امثال من فراوان دارد! تألیفات فراوان در حوزه هایی همچون فمنیسم و حقوق بشر دارم که در سایتم می توانید به آنها مراجعه کنید. در دفاع از جمهوری اسلامی هم با تمام وجود از همه جهت آماده هستم.

او که می گفت «در طول تاریخ بشریت امتی مثل ایران با رهبرش اینچنین همراه نبوده است»، ادامه داد: بنی اسرائیل پیامبرشان را رها کردند اما ملت ایران همچنان مانده است و برقرار است. وظیفه خود می دانم که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم.

بطحایی همچنین گفت: زن و مرد در زندگی شخصی و اجتماعی مکمل یکدیگرند. هر دو مخلوق خدا هستند. فکر کنم اگر زن بودیم بیشتر از زندگی استفاده می کردیم تا حالا که مردیم!

وی با بیان اینکه عضو هیچ جناحی نیست، خاطرنشان کرد: باور بفرمایید من به سمت و سویی هیچ لیستی نرفتم اما همه من را می شناسند. همه انسان ها را دوست دارم مگر اینکه با پیامبر و خدا دشمن باشد.

عضو مجلس خبرگان درباره حضورش در فهرست ائتلاف امید در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و معروف شدن این فهرست به لیست انگلیسی گفت: اصلا به من می چسبد به من بگویند انگلیسی؟ انگلستان محل انگل هاست من انگلیسی نیستم.

[کد خبر:AJ21202]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب