آینه جم: وزیر کشور گفت: ما در دولت یازدهم ۳۱ استاندار و ۴۳۰ فرماندار را تغییر دادیم که البته این موضوع با سختی و مشکلات زیادی همراه بود/ تلاش می کنیم تا پایان شهریور ماه جابجایی استانداران و فرمانداران که حداقلی است، انجام شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور

به گزارش آینه جم ،دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه ما در دو مقطع پنج انتخابات مهم را برگزار کردیم اظهار داشت: در این انتخابات هم مشارکت بالا بود و هم امنیت بسیار خوب تامین شد، تخلّفات واقعاً ناچیز و در حداقل ممکن بود و در نتیجه حتی یک صندوق باطل نشد. ما کار انتخابات را سالم، پاکیزه و قانونی انجام دادیم و نظارت های مستمر انجام شده بر روند اجرای انتخابات، شفافیت کار ما را مشخص کرد. ما انتخاباتی را برگزار کردیم که رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور، مردم و مجموعه گروه های سیاسی آن را تایید کردند. برگزاری این انتخابات با این شرایط کار ساده ای نبود . من به عنوان وزیر کشور فقط راهبری را انجام دادم و سایر کارها توسط بدنه وزارت کشور در ستاد و استان ها انجام شد و واقعاً باید قدر این نیروها را دانست.

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر  اینکه در چهار ساله دوم باید مصمم تر موضوعات اساسی کشور را دنبال کنیم افزود: من مثل دوره قبل با یک تئوری علمی به وزارت کشور آمدم. دلیل انتخابم هم توسط رییس جمهور همین نگاه توسعه محور من بوده است. برخی گفتند که رحمانی فضلی وزارت کشور را از مسیر سیاسی و امنیتی خود خارج کرده و به مسیر توسعه برده است. در حالی که پیگیری روند دستیابی به توسعه مشخصاً به وزارت کشور تعلق دارد چرا که از نظر من توسعه صرفا به مفهوم رشد اقتصادی نیست. من به همه جانبه بودن و پایدار بودن توسعه در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی اعتقاد دارم. ما مدیریت سیاسی می خواهیم که نتیجه آن پایداری شرایط برای زمینه سازی پیشرفت کشورباشد؛ یعنی ثبات، دوام و بالندگی داشته و موجب تأمین آزادی، مشارکت حداکثری و افزایش آگاهی مردم شود. البته حتماً ما سیاست بازی نمی خواهیم.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه وزارت کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی از همه دستگاه های اقتصادی جلوتر است گفت: من معتقدم همه استان های کشور را می توان بدون بودجه عمومی کشور اداره کرد. من پیش از این اعلام کرده بودم که  آماده ایم ده استان را از وابستگی به بودجه عمومی مستقل کنیم اما این کار بنا به دلایل مختلف از جمله دلایل قانونی امکان پذیر نشد. با این وجود در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی سه استان به وزارت کشور سپرده شد و ما این سه استان را به  الگوی اقتصاد مقاومتی تبدیل کردیم و بعد از شش ماه رییس جمهور گفتند که این طرح موفق بوده و به هر وزیر مسئولیت دو استان را دادند.

وی تاکید کرد: همه مناطق جغرافیایی ایران استعداد و ظرفیت اداره خود را بدون نیاز به بودجه عمومی دارند . پشتوانه ادعای من ۳۹ سال کار اجرایی و دانشگاهی است البته برخی استان ها بنا به دلایل تاریخی عقب هستند و نیاز هست که در دو برنامه توجه ویژه ای به اینها بشود. اما برخی استان ها همین الان می توانند بدون نیاز به بودجه عمومی خود را اداره کنند. تکرار می کنم که ما به پشتوانه بدنه قوی کارشناسی وزارت کشور، آماده ایم که پنج استان را با اختیارات ویژه به ما بدهید تا این کار را انجام داده و آنها را از بودجه عمومی کشور بی نیاز کنیم.

براساس این گزارش، وزیر کشور بیان داشته: ما در دولت یازدهم ۳۱ استاندار و ۴۳۰ فرماندار را تغییر دادیم که البته این موضوع با سختی و مشکلات زیادی همراه بود.

وی، اعتدال، توسعه گرایی و قدرت هماهنگی را از دیگر مولفه‌های انتخابش برای مدیران وزارت کشور دولت دوازدهم نام برد و تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد مدیران وزارت کشور از بدنه وزارت کشور هستند که این موضوع در تناسب با گذشته بی‌نظیر است.

وزیر کشور درباره حضور بانوان در وزارت کشور، عنوان کرد: ما قصد داریم از بانوان کارآمد در وزارت کشور استفاده کنیم و هم‌اکنون نیز بیش از ۱۵۰ میز مدیریت ما در وزارت کشور در دست بانوان است که این موضوع کاملا در بدنه این وزارتخانه محسوس می‌باشد.

وی بیان داشت: برای تغییر استانداران ارزیابی داریم که متناسب با ارزیابی‌ها تغییرات را انجام می‌دهیم، اکنون پس از انتخاباتی که انجام شد، انتهای دوره ارزیابی در این ۴ ساله است.

وی افزود: برخی استانداران درخواست بازنشستگی داشتند، برخی استناداران از سوی دستگاه‌های اجرایی دعوت شده‌اند، برخی استانداران ابراز تمایل کردند جایشان عوض شود، قطعأ تغییرات را در حوزه استانداران خواهیم داشت اما مبتنی بر ارزیابی‌ها تا آخر شهریور این کارها انجام می‌شود تا از اوایل مهر هرکس خواست جابه‌جا شود مشکلی پیش نیاید.

وزیر کشور ادامه داد: برای فرمانداران هم به نسبت ارزیابی‌ها و هم با ورود استانداران جدید با نگرش خود دست به تغییراتی خواهند زد، تلاش است در اقل این کار را انجام دهیم.

رحمانی فضلی با اشاره به ساماندهی فعالیت احزاب در دولت یازدهم گفت: تشکل های سیاسی و احزاب تنها در زمان انتخابات، اعلام موجودیت می کنند و لیست می دهند و دیگر هیچ؛ حزبی که تنها در زمان انتخابات پیدایش شود و لیست دهد حزب نیست.

وی با بیان این که قانون احزاب نیازمند بازنگری است؛ تاکید کرد: احزاب باید در جهت بیان مشکلات و ارائه راه حل های مناسب حرکت کنند.وزیر کشور همچنین با گرامیداشت یاد شهدا و هفته دولت گفت: ما با هدایت امام راحل (ره) حرکت عظیمی را در جهان برای زدودن استکبار و ظلم آغاز کردیم که این مسیر را باید ادامه بدهیم. امروز اسلامی که ایران معرفی می کند یعنی اسلام ناب محمدی که اسلام استقلال، آزادی، انسان گرایی، عقلانیت، اعتدال، رحمانیت، عشق، صلح و دوستی است معیار حق و باطل است. در مقابل این اسلام، مرتجعین، استکبار و صهیونیست ها از اسلامی حمایت می کنند که مروج خشونت است. راهی که ما می رویم چون مبتنی بر عقل و فطرت انسانی است در نهایت به موفقیت ختم می شود. ما از اینکه پرچم اسلام ناب را بر دوش می گیریم باید خوشحال باشیم و از اینکه تابع ولایت هستیم باید افتخار کنیم. و ان شاا… راهی را که شهدا رفتند ادامه دهیم.

[کد خبر:AJ22799]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب