به گزارش خبرنگار آینه جم:امام زاده سید صالح (ع) فرزند سید زکی از نوادگان حضرت امام زین العابدین (ع) در بلندترین نقطه کوهستانی شهر انارستان – جم و در مجاورت دوراهک – وشهرستانهای کنگان و دیر واقع شده است .

MVI_4901.MOV_snapshot_08.45_[2013.10.04_13.52.47]


از صدها سال پیش تاکنون دارای بقعه متبرکه ، پناهگاه و محل زیارت عاشقان و دلباختگان اهل بیت عصمت وطهارت بوده است.

سادات بزرگ منطقه علما و عرفای کامل ، نظیر آیت الله شیخ محمد شفیع محسنی و فرزندان گرانقدرش مردم را جهت زیارت این مکان مقدس تشویق و خود از زائران سید صالح بوده اند.
در یک صدسال اخیر تاکنون مراسم های مذهبی ومعنوی در جوار آستان مقدس امام زاده سید صالح برگزار می شود.
 
از حدود دوسال پیش مجالس شهادت ائمه اطهار وایام عاشورا وتاسوعا وایام فاطمیه در جوار ملکوتی امامزاده با همکاری مردم انارستان و دوراهک و همه مریدان آن حضرت برگزار می شود.
 
ولی این روزها می بینیم که امام زاده بدون بقعه گشته و هیچ عزمی برای بازسازیش محسوس نیست و مسافران می گویند امام زاده ایی که قرار بود بازسازی شود ، خراب شد.
بر این شدیم که با بانی این بقعه در این رابطه گفتگویی داشته باشیم که در ادامه می خوانیم :
بانی و رییس هیات امنائ امام زاده در گفتگو با خاصه گفت : بدلیل اینکه ساختمان بقعه مستهلک و به ده ها سال پیش برمیگردد و ظاهرا آخرین بازسازی 50 سال پیش صورت گرفته است احتیاج به بازسازی داشت و هیئت امناء امام زاده با دستور اداره اوقاف شهرستان جم در هشتم محرم91 با حضور صدها نفر از اهالی ، خانواده های شهدا ، جانبازان ، رزمندگان و امام جمعه محبوب شهرستان جم حضرت گنجی کلنگ بازسازی زده شد.
 
حاج محمد دراهکی  افزود : ولی متاسفانه با ممانعت شرکت نفت روبرو شدیم که با پیگیری های صورت گرفته توسط مدیرکل اوقاف شروع به کارشد و اما مجددا نفتی ها مانع از انجام کار شدند  و قرار شد که شرکت نفت خود کار بازسازی را بر عهده بگیرد که با گذشت چندین ماه  زیر تعهد خود زده اند.
وی اظهار داشت:در حال حاضر زائران حرم مطهر  با کمبود شدید امکانات در این مکان مقدس روبرو هستند.
 
این مداح و ذاکر اهل بیت ابراز داشت : امید است مسولان امر با  بهره گیری از فرمایش رهبری معظم که فرمودند : «باید امامزاده ها قطب فرهنگی شوند.» همکاری لازم را جهت بازسازی امام زاده و ساخت مسجد بین راهی بعمل آورند.
دراهکی در پایان  گفت: با عنایت به رفع این موانع از طریق حضرت آیت الله صفایی بوشهری امیدواریم با داریت عالم فرزانه استانمان، امام زاده سید صالح آباد و به یک مرکز بزرگ زیارتی و تفریحی تبدیل شود.
 
IMG_1767

 


 

4 (2)

IMG_1791

4

3

2

 IMG_1776

خاصه/محمود منصوری

 

[کد خبر:AJ3674]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب