آینه جم:روزهای گذشته یکی از خبرگزاری ها گزارشی از حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی منعکس کرد که در آن مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خطاب به امام جمعه خورموج اظهاراتی داشته است؛ اظهاراتی که چندان سنجیده به نظر نمی رسند.



به گزارش آینه جم به نقل از «استان نیوز»، اصغر حصیری در این جمع گفته است: امیدوارم مثل آقای مصلح از وقت عبور نکنم ایشان گفتند من شهری هستم، خیر من شهری نیستم دهاتی هستم و افتخار می‌کنم که فرزند دشتی‌ام.

وی همچنین در رابطه با موضوع دیگری خطاب به نماینده ولی فقیه در شهرستان گفته است: جناب آقای مصلح اگر ما با تاخیر آمدیم شما هم با تاخیر تمام کردید، اگر آقای طبیبان (مدیر فعلی آموزش و پرورش دشتی) دیده نشده شاید مشکل از ما بوده و در این هشت سال ما دیده نشدیم، ما که اهل کشور و این خاک هستیم به هیچ جرم و کار نکرده‌ای دیده نشدیم.

وی حتی از آن هم فراتر رفته می افزاید: اگر من به جای آقای مصلح (امام جمعه خورموج) بودم این جمله را شاید تکرار نمی‌کردم که «جناب آقای طیبیان چه بخواهی و چه نخواهی چون دین و پیامبر رحمت است شما را به تقوا دعوت می‎کردم».

هر چند متن این گزارش در خصوص اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش استان و فضای حاکم بر جلسه چندان واضح نبوده و حاوی جزئیات بیشتری نمی باشد و ما نیز در اینجا قصد قضاوت نداریم لیکن ذکر این نکته لازم است که احترام به جایگاه روحانیت در نظام جمهوری اسلامی امری است ضروری که هر کدام از آحاد مردم و مسئولان می بایست حرمت آن را به نیکی پاس بدارند.

این وظیفه حتی سنگین تر هم می شود آنگاه که مخاطب ما روحانی محترم و مردمداری همچون حجت الاسلام والمسلمین مصلح، نماینده ولی فقیه در شهرستان دشتی است که در نزد مردم شهرستان و استان جایگاه ویژه ای دارند و سوابق ارزشمند وی بر کسی پوشیده نیست. و صد البته انتظار از سر خیل فرهنگیان استان جهت حفظ احترام روحانیت بسیار بیشتر از سایر افراد جامعه است.

حصیری چندی پیش نیز بابت اختلاف نظرش با استاندار بر سر تغییر مدیر آموزش و پرورش یکی از شهرستانهای استان درگیر حاشیه هایی شده بود که بعدها با وساطت عده ای این اختلافات پایان یافت.

                  

[کد خبر:AJ3892]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب