ssswefy.jpg

آینه جم- رضارئیسی: کم لطفی ها و بی مهری های استانداری به شهرستان های جنوبی استان بوشهر مختص زمان مصطفی سالاری نیست بلکه در گذشته نیز شهرستان های جنوبی این استان بالاخص نگین سبز درحال خشک، یعنی جم نیز شاهد بی مهری ها وکم لطفی های مرکزنشیان استان بوده اند.

شهرستان جم یکی از شهرستانهایی است که همیشه به بهانه دوری از مرکز استان مورد کم لطفی همه جانبه در همه امورات قرار گرفته است.

از اعتبارات شهرستانی و سفرهای استاندار تا اخبار صداوسیمای مرکز بوشهر،همیشه نام شهرستان جم کم رنگ دیده شده است.

در اعتبارات شهرستانی همیشه شهرستان جم در انتهای جدول توزیع اعتبارات استان بوشهر بوده است و هزینه ی آنچنانی برای عمران و آبادانی این دیار هیچ گاه به این شهرستان تزریق نمی شود.

سفرهای استاندارهای بوشهر در زمان حال و گذشته نیز به بهانه دوری راه و خطرات جاده های جم وریز سبب شده که استانداران قدیم و حال کمتر به بام فرهنگی استان خود سفر کنند.آنها خوب موضوع خطرات جاده ای شهرستان جم را درک کرده اند ولی تاکنون هیچ اقدام موثری برای آن نیز انجام نداده اند.

به طور کلی شهرستان های جنوب استان بوشهر ازجمله شهرستان جم همیشه مورد کم لطفی و بی مهری های استانداری بوده اند و تبعیض های استانداری، مردم و حتی مسئولان جم را کلافه کرده است.

با همه ی مواردی که ذکر شد این بار استانداری با یک طرح غیر قانونی قصد برداشت بیت المال مردم جنوب استان بوشهر را دارد تا مرکزنشیان و شهرستان های شمالی این استان را از خود راضی کند.

طرحی که میلیون ها تومان از حق مردم جنوب استان بوشهر را برداشت می کند و به شهرستان های نزدیک استاندار واریز می کند.

اداره کل امور روستایی استانداری بوشهر در قالب صورت جلسه ای از پیش تهیه شده، از شوراهای اسلامی روستاهای استان خواسته است تا طرحی را به تصویب برسانند که 12 درصد از عوارض آلایندگی و سهم ارزش افزوده روستاهای استان را به مرکز استان منتقل کنند، در صورت جلسه یکسانی که برای تمامی شوراهای اسلامی روستای استان جهت امضا ارسال شده است هدف از اجرای این طرح برنامه ریزی متمرکز، یکپارچه و فراگیر در اجرای سیاست های توسعه و ترویج فعالیت های اجتماعی، فرهنگی هنری، ادبی و مذهبی در سطح روستاهای استان بوشهر اعلام شده است .

این طرح که با ماده ی 123 قانون مالیات بر ارزش افزوده مغایرت دارد با مخالفت های شدیدی در استان همراه شده است و شوراها آن را مغایر با اختیارات شورایی و حقوق مردم روستای خود می دانند، طرحی که به گفته برخی شوراها مسیر را برای برداشت بی حساب و کتاب از روستاهای جنوب بوشهر هموار می کند.

شوراها معتقدند این صورت جلسه به صورت مادام العمر بخشی از درآمدهای آنان را در اختیار استانداری قرار می دهد و محل هزینه کرد آن نیز شفاف نیست.

در روزهای اخیر فشارهای زیادی از طرف استانداری بوشهر بر برخی فرمانداری ها و بخشداری ها برای متقاعد کردن برخی شوراهای اسلامی ناراضی وارد شده است حتی مسئولان وعده های سرخرمن به برخی اعضای شوراهای روستاها داده اند؛ نارضایتی برخی شوراها در حدی بوده است که به سازمان بازرسی نیز شکایت کرده اند.

قول و فشار استانداری بوشهر بر شوراهای اسلامی روستاها سبب شده است برخی از شوراها به خصوص شوراهای اسلامی شمال استان امضا کنند اما نکته قابل تامل دیگر این است براساس قانون دهیاری ها برداشت قبل از واریز در حساب دهیاری ها خلاف است و طرح فوق تجاوز به حریم شوراهای اسلامی نیز است.

 مطلوب است با این طرح اجرای سیاست های توسعه وترویج انواع فعالیت ها فقط به نفع شهرستان های اطراف استانداری می باشد وبیشترین ضرر را شهرستان های جنوبی از جمله عسلویه و جم خواهند داشت.

تا به این جای کار رئیس و اعضای شوراهای روستاهای شهرستان های عسلویه و جم در محافل رسمی و غیر رسمی با مخالفت شدید با این موضوع بر خواسته اند،طرحی که کاملا غیر قانونی است و استانداری با فشار به شوراها می خواهد آن را قانونی کند.

پرواضح است هیچ کدام از مردم و شوراهای روستاها دوست ندارند هزینه ای که حق آنان است و باید جهت عمران و آبادی روستای خود خرج شود از این روستا خارج شود به حساب استانداری واریز شود تا آنان نیز به شهرستان های دور و بر خود بیشتر بتوانند برسند.

این طرح از پختگی لازم برخوردار نیست و استقلال شوراها و حقوق موکلانشان را خدشه دار می کند و لازم از است در اجرای آن تجدید نظر شود .

قویا دیدگاه استانداری بوشهر نسبت به شهرستان های جنوب بوشهر با توجه به اخذ عوارض آلایندگی و ارزش افزوده که حق مسلم مردم شهرستان های جنوب بوشهر است سازنده نیست.

در پایان مسئولان استانداری بدانند مردم بی مهری و کم لطفی های شما را پذیرفتند اما هیچ گاه نگاه تبعیض آمیز شما را قبول نخواهند کرد و اگر باعث خیری به شهرستان های جنوبی استان نمی شوید لطفا ضرری هم نرسانید.

منیع:آوای جم

[کد خبر:AJ10723]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # jami 1394-09-22 13:59
درود بر رضا رئیسی،واقعا یادداشت به جایی بود امید است مسئولان استانداری شهرستان جم را نیز جز استان بوشهر بدانند و برای عمران و آبادی شهرستان تلاش و اهتمام خرج دهند وبا مطرح کردن چنین طرح هایی که ظلمی یزیدی بر مردم است به مردم ظلم نکند و هزینه های ارزش افزوده هر روستا کاملا در همان روستا خرج شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # رضا 1394-09-26 20:58
آقای استاندار لطف کنند به چندسوال ما جواب دهند؛
1)مگر مبلغ واریزی به حساب دهیاریها براساس جمعیت هرروستا نیست آیا میشود همین مبلغ را درجائی دیگر هزینه کرد؟
2 )آیاهمین زیرساختهارانمیت وان در روستاهائی که کمتر توسعه یافته اند صورت داد؟
3 )آیا دهیاری هاکه توان انجام 88درصد امور را دارند درانجام این 12درصد عاجزند؟
4 )کدامیک از قوانین اجازه چنین برداشتی را به دهیاریها میدهند؟
آقای استاندار اگر خیلی به فکر توسعه استان می باشند لطف کنند در غزل ونصب های جنوب اینان وسواس بیشتری به خرج دهند.
درپایان از آنالیز دقیق آقای رئیسی صمیمانه قدردانی می گردد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب