phpThumb_generated_thumbnail.jpg

آینه جم: در هفته های اخیر بحث حقوق بالای برخی مدیران دولتی به زمینه ای برای فضاسازی رسانه های مخالف دولت کنونی بدل شده، در حالی که این رسانه ها در سالیانی که کشور تجربه تلخ تاراج های هزاران میلیاردی را داشت، سیاست سکوت پیش گرفته و گاهی با برخی اقدامات، تلاش برای انحراف ذهنیت جامعه در خصوص منشا آن را پیگیری می کردند.

البته استان بوشهر هم از وجود مدیران دولتی که حقوق 20 - 30 میلیون تومانی و بالاتر می گیرند بی نصیب نیست.  بعید می دانم مدیران ارشد استان از فهرست حقوق مدیران دولتی بی اطلاع باشند ولی چنانچه مسئولی مایل باشد، من دو سه مدیر دولتی فاقد کارایی در حوزه تحت اختیارشان را می شناسم که دریافتی بیش از 20 میلیون تومان در ماه دارند و می توانم اسم و آدرس آنها را در اختیارشان قرار دهم.

توصیه ام هم به مدیریت استان و نماینده عالی دولت این است که با این موضوع با جدیت و بدون تعارف برخورد کند و از اعتبار دولت راستگویان دفاع کند که فهرست مدیران با حقوق گزاف گذشته از اینکه در شرایط امروز جامعه اخلاقا درست نیست، ذخیره گرانقیمت شب انتخابات و آتش تهیه رقیبان روحانی در آن ایام سخت خواهد بود.

نکته مهم تر برای من البته تعریضی است که به اخبار حقوق نجومی مدیران دولتی زده می شود و می ترسم این شبهه در مورد مدیران بوشهری فوق الذکر که کم و بیش مشابه این حقوق ها را می گیرند هم ایجاد شود.

گفته می شود این پرداخت های گزاف از آنجا به حساب این مدیران منظور می شود که آنها مدیرانی توانمندند و می توانند بروند بخش خصوصی و درآمدهای بیشتری ایجاد کنند! با شناختی که من از این چند مدیر دولتی زیادخواه و به غایت ناتوان دارم اگر به بخش خصوصی بیایند در حد یک منشی معمولی هم نیستند و محلی از اعراب پیدا نمی کنند. قصد جسارت به مدیریت دولتی استان ندارم و همچنین زحمات و لیاقت بعضی از این دوستان را نادیده نمی گیرم ولی می خواهم تاکید کنم که این تصور احتمالی در مورد این چند نفر توهمی بیش نیست.

نکته دیگر در مورد دریافتی های مدیران اشاره سربسته ایست که باید به دریافتی های "غیر رسمی" بعضی از مدیران و کارشناسان صاحب امضاهای طلایی بکنم. درآمدهایی که البته هیچ محاسبی به حساب آن نمی رسد و جامعه می ماند و این سوال بی جواب که این چه جور جامعه و اقتصادی است که قشر ثروتمند آن مدیران ارشد دولت و کارشناسان مراکز خاص هستند نه کارخانه داران و بازاریان و مزرعه داران و اساتید دانشگاه و… !!

خضر خلیلی | فعال اقتصادی/خلیج فارس

[کد خبر:AJ16307]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب