0128w5706.jpg

 

 آینه جم،صدیقه فتاحی: شگفتی ساز فصل گذشته همان طور که خیلی ها تصور می کردند، حالا در مسیری قرار گرفت که می توان از آن به عنوان یک حبابی یاد کرد که تنها یک فصل همه را به خود معطوف کرده بود.

پارس جنوبی جم در حالی لیگ هفدهم را آغاز کرد که اکثر کارشناسان این تیم را گزینه سقوط می دانستند اما عدم شناخت تیم ها از پارس و حفظ اسکلت این تیم در لیگ یک پس از آنکه به لیگ برتر صعود کرد سبب شد تا شگفتی ساز لیگ هفدهم لقب بگیرد. همان زمان مهدی تارتار از این ناشناخته بودن بیشترین بهره را برد تا بتواند یک تیم قوی تشکیل دهد. هرچند که تارتار حالا دستش از داشتن ستاره های پارس جنوبی خالی شده و آنطور که خودش ادعا کرده می خواهد دوباره از نو پارس جنوبی را بسازد. البته این ادعا بیشتر شبیه به یک لاف رسانه ای است تا سرپوشی باشد برای کوچ دسته جمعی بازیکنان پارس جنوبی. اتفاقی که در ابتدای فصل گذشته رخ داد، این بود که همه بازیکنان قراردادهای یک ساله با این باشگاه امضا کردند چون آن زمان تارتار تصور نمی کرد با این تیم چنین نتایجی کسب کند و چون خودش هم قراردادی یکساله داشت، با امضای قرارداد یک ساله بازیکنان موافقت کرد؛ چون آینده نگری در پشت این فکر نبود، حالا که فصل به پایان رسید پارس جنوبی بیشترین ضربه را از این تفکر قراردادهای یک ساله خورد. محسن فروزان که یکی از بهترین گلرهای لیگ هفدهم بود، خیلی راحت به تراکتورسازی پیوست. فرشاد محمدی مهر و میثم تیموری در دفاع راست و چپ پارس جنوبی هر دو از این تیم جدا شدند. محمدی مهر به استقلال پیوست و تیموری هم در آستانه پیوستن به استقلال است. مهدی تارتار به نظر می رسد آنقدر هم برای شاگردانش جذابیت نداشت که آنها به خاطر او با مشکلات بسازند و در پارس جنوبی بمانند. محمد طیبی که گران ترین خرید ابتدای فصل گذشته پارس جنوبی بود، قبل از شروع بازی ها به قطر رفت و در نیم فصل دوباره به شهر جم بازگشت. او هم مانند دیگر بازیکنان خط دفاعی و گلر پارس جنوبی از این تیم جدا شد و به تراکتورسازی پیوست. مجتبی لطفی و ایمان سلیمی هم قطعا با توجه به عملکرد خوبی که در خط دفاعی داشتند و شنیده می شود خیلی از رفتارهای سرمربی فصل گذشته شان رضایت نداشته اند، از این تیم جدا شدند. اما در خط میانی اوضاع کمی متفاوت تر است. باز هم مهدی تارتار از سمت چپ و راست خالی از مهره است. با اینکه امید سینگ و علی دشتی قراردادی دوساله با پارس جنوبی داشته اند، تنها به دلیل حضور این مربی و البته مشکلات مالی، رضایتنامه شان را از باشگاه گرفتند. در حال حاضر حسین پورامینی، میثم نقی زاده، محمد نوری، شهرام گودرزی، روح ا... سیف اللهی و احسان تاییدی به احتمال زیاد در پارس جنوبی بمانند. اما رفتن ابراهیم صالحی به سپاهان نشان داد که تارتار در خط حمله هم دچار مشکلات فراوانی در فصل آینده خواهد بود. در حالی که گفته می شود تارتار طلب لیگ هفدهم را از باشگاه پارس جنوبی گرفته و به همین دلیل نیز کارش را با این تیم برای سومین سال متوالی آغاز کرده و نقل و انتقالات تیم را خودش انجام می دهد.
هرچند که کلیه بازیکنان این تیم پنجاه درصد از قراردادشان و بندهای تشویقی را هنوز دریافت نکرده اند، سرمربی تیم تقریبا با باشگاه تسویه حساب مالی کرده است و شاید همین مساله سبب شده که بازیکنان پای تارتار نایستند. با رفتن فروزان به نظر می رسید یک گلر مطمئن به پارس جنوبی بپیوندد اما تارتار ترجیح داد که رحمان احمدی را جذب کند. احمدی در پیکان دوران خوبی را سپری نکرد و تقریبا در اکثر بازی ها نیمکت نشین پیام نیازمند بود. تارتار دو بازیکن هم از لیگ یک به نام های فرشید پاداش از شهرداری ماهشهر و پویا زارع از برق جدید شیراز را جذب کرده است. اما خیلی از بازیکنان برای رفتن به تیم تارتار کمی نگران هستند. چرا که خیلی نمی توانند به قراردادی که با او به امضا می رسانند، مطمئن باشند. ابتدای فصل گذشته علی ابراهیمی، یاسر فیضی، مهدی عبدی و گلر برزیلی سایپا با پارس جنوبی قرارداد بستند و تقریبا تا هفته های آخر نقل و انتقالات هم با این تیم تمرین کردند. ولی تارتار ناگهان آنها را نخواست و قراردادشان را فسخ کرد. برخی از آنها به تیم های لیگ یکی رفتند، برخی هم سرنوشت خوبی برای شان رقم نخورد. این تناقض رفتاری از سوی سرمربی پارس جنوبی اکنون خیلی از بازیکنان لیگ یکی را برای پیوستن به این تیم مردد کرده است./روزنامه گل

[کد خبر:AJ24964]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب