00000000000000000000000000000000000Parliament69.jpg

آينه جم: وضعیت کاندیداهای بوشهری در خارج از استان یا چهره های آشنا برای هم استانی ها که عزم نمایندگی مجلس کرده اند، مشخص شد.

به گزارش «آينه جم »؛ در شرایطی که هنوز آمار رسمی اعلام نشده، ولی فریدون حسنوند استاندار سابق بوشهر برای چهارمین بار راهی مجلس شده است. گفته می شود وی حدود 30 هزار رای کسب کرده است.

حسنوند که از زادگاهش (اندیمشک) کاندیدا شده، اکثریت لازم (یک چهارم آراء) کسب نمود تا برای چهارمین بار نمایندگی را تجربه کند. حسنوند آخرین استاندار بوشهر در دولت احمدی نژاد بود (90 تا 92)، ضمن اینکه سابقه نمایندگی اندیمشک در مجلس ششم، هفتم و هشتم را دارد، ولی مجلس نهم را به سید عیسی دارایی واگذار کرد که اکنون در رتبه دوم قرار گرفته است.

همچنین حسین هاشمی تختی نژاد معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری بوشهر با اختلاف زیادی منتخب اول حوزه بندرعباس، بستک و حاجی آباد شد. وی در دوران استانداری افراشته به معاونت سیاسی امنیتی منصوب شد و سه سال در استان حضور داشت.

همچنین محمدحسن پرآور معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری بوشهر که در زادگاهش دزفول کاندیدا شده بود، کمتر از 13 هزار رای کسب کرده و در رتبه سوم قرار گرفته است.

در همین حال، این دوره سه هم استانی نیز در خارج بوشهر عزم نمایندگی مجلس کرده بودند.

غلامحسین زارعی از اهالی شهر کاکی با سابقه فرماندار دشتستان، مدیرکل تعاون و میراث فرهنگی بوشهر و فرماندار بندر لنگه در دولت سابق امسال از حوزه انتخابیه غرب هرمزگان (لنگه) که سابقه فرمانداری داشته، کاندیدا شد، اما با 16 هزار رای در رتبه چهارم قرار گرفت. ضمن اینکه با نفر سوم حدود هزار رای اختلاف داشت. در این حوزه، انتخابات میان زمزم نژاد رییس مستعفی شورای شهر و جباری نماینده کنونی به دور دوم کشیده شد.

همچنین عسکر جلالیان نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس هشتم امسال از حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه که محل سکونتش طی دو دهه اخیر می باشد عزم نمایندگی کرد، ولی براساس آمار اولیه با حدود 12 هزار رای در رتبه ششم قرار گرفت.

جوانشیر کدخداپور کاندیدای سنتی اصلاح طلبان در دشتستان نیز با سابقه معاونت سیاسی امنیتی استانداری فارس امسال دز حوزه انتخابیه شیراز نام نویسی کرد.

هنوز آمار اولیه ای از آرای شیراز در دست نیست، ولی به دلیل اینکه وی خارج از لیست مورد حمایت اصلاح طلبان و حامیان دولت قرار گرفت، برای کسب رای و حضور در دور دوم شانس کمی دارد.

همچنین آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نیز در مجلس خبرگان رهبری از فارس کاندیدا شده بود که براساس آمارهای اولیه، آرای وی در جایگاه پنجم و ششم در حال جابجایی می باشد. این استان 5 کرسی در مجلس خبرگان و 8 کاندیدا داشته است

منبع: خليج فارس

[کد خبر:AJ13418]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب