4617361051504219981.jpg

آینه جم:  آنطور که در خبرها آمده وزیر کار و رفاه اجتماعی   امروز و در ادامه ی هفته ی دولت به استان بوشهر سفر می کند.

وی طبق برنامه در شهرستان های عسلویه، کنگان، دیر، دشتی، تنگستان، دشتستان و بوشهر پروژه هایی را کلنگ زنی یا افتتاح خواهد کرد.

در شهرستان جم دو پروژه مهم در حوزه کاری این وزیر وجود دارد که فقط در حد آرزوی مردم باقی مانده است .

اولین پروژه که طرح های همزمان آن در سایر شهرستان ها به بهره برداری رسیده مجموعه ی ورزشی کارگری است که چندین سال وعده کلنگ زنی آن توسط مسئولین و نماینده مجلس داده شده  اما خبری از تحقق آن نیست.

این در حالی است که چندین هکتار زمین جهت اجرای پروژه ی مذکور در اختیار اداره کار شهرستان جم می باشد.

دومین طرح مهم در حوزه درمانی است.

تنها بهانه در عدم  شروع بکار  درمانگاه تامین اجتماعی  زمین آن بوده است،  از سوی شهرداری مشکل آن  برطرف شده است .

داشتن یک درمانگاه  تامین اجتماعی برای شهرستان جم در حد یک آرزو باقی مانده  است .

 این در حالی است که شهرستان جم دومین آمار بیمه شده تامین اجتماعی در استان را دارد، علاوه بر آن هزاران بیمه شده این سازمان در شهرستان جم زندگی می کنند که نیازهای درمانی آنها باید در این شهر برطرف شود.

به جرات می تواند حوزه درمان جزء ۵ اولویت اصلی شهرستان جم می باشد.

این مهم در حالی است که بار درمانی مردم  بر عهده وزارت غیر مسئول در حوزه درمانی می باشد.

در حالی  که سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه میلیاردها تومان پول از این شهرستان به حساب خود واریز می کند  خدمات ارائه شده به بیمه شدگان از سطح یک خانه بهداشت روستایی کمتر می باشد .

امروز در حالی معاون سیاسی استاندار در شهرستان جم حضور یافت که هیچ دستاوردی در این حوزه برای شهرستان نداشت و بیشتر این حضور تشریفاتی بنظر می رسید.

مردم و افکار عمومی شهرستان منتظر هستند تا ببیند ره آورد این سفر برای شهرستان جم چیست ؟و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار دولت تدبیر و امید و شورای جدید چه سهمی از این سفر می توانند کسب نمایند.

به گزارش آینه جم ؛ علی ربیعی صبح  پنج شنبه از فرودگاه عسلویه وارد استان بوشهر می‌شود و ابتدا مرکز تحقیقات و حفاظت فنی بهداشت کار عسلویه، با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

ربیعی در کنگان طرح کمربندی کنگان به دوراهک که با اعتبار 400 میلیارد ریال ساخته شده مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.

آغاز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی دیر از دیگر برنامه‌های سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان است که با اعتبار 50 میلیارد ریال ساخته می‌شود.

افتتاح دبستان 12 کلاسه اهرم تنگستان با 30 میلیارد ریال اعتبارو گازرسانی به 33 روستای این شهرستان با سرمایه گذاری 330 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های افتتاحیه در سفر وزیر کار به بوشهر است.

فیبر نوری و تاسیسات ارتباطات مخابراتی دشتستان با 100 میلیارد ریال در سفر وزیر کار به دشتستان افتتاح می‌شود و در این سفر ایستگاه برق دشتستان با 580 میلیارد ریال وارد مدار می‌شود.

آغاز عملیات گاز رسانی به جزیره شیف، هلیله وبندرگاه بوشهر با اعتبار 388 میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بوشهر است که در این سفر، ضمن بهره برداری از مرکز جامع سلامت بوشهر با 30 میلیارد ریال اعتبار، طرح‌های بندری بوشهر با اعتبار 190 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

نماینده دشتی و تنگستان تحریم کرد.

خبر می رسد سید کمال الدین شهریاری در اعتراض به گنجانده نشدن کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی دشتی، وزیر را در این سفر همراهی نمی کند.

این در شرایطی می باشد که دو هفته پیش در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، شهریاری در نطقی گفته بود که یکی از گزینه های وی برای دفاع علی رییعی بود.

سال گذشته نماینده دشتی و تنگستان با اشاره به دیدار با وزیر رفاه، از کسب مجوز احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان دشتی خبر داده بود. بعد از آن هم مدیر درمان تامین اجتماعی استان در نشستی خبری اظهار داشت: تا پایان تیرماه زمین محل احداث درمانگاه انتخاب و به سازمان مرکزی معرفی خواهد شد.

اما هنوز در استان اقدامی برای این مهم صورت نگرفته است.

این در شرایطی است که قرار بود این درمانگاه در محلی استیجاری شروع بکار کند که هنوز در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

باید دید اقدام شهریاری منجر به واکنش مثبت در مجموعه وزارت رفاه، تعاون و کار می شود؟

 

* خلیج فارس- آوای جم

[کد خبر:AJ22798]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب